New york boka sightseeing bra bolag ?

7 mars 2015 14:28
Visningar: 663
Hej!
Vi åker till New York en vecka i maj. Vill ha lite hjälp med seriösa bolag där man kan boka rundturer. Har kollat Viator, någon som har erfarenhet av dem? Tänkte att åka runt och se det man ser som turist, sen har vi flera dagar att återvända om vi vill se mer. Man kan även boka transport till hotellet från flygplatsen med Viator.
Eller ska vi vänta och boka allt på plats?? Tänkte oss också teater och hockey om det blir något slutspel i Madison Garden.
Vi ska bo på Manhattan.
Är det någon som varit där nyligen och kan säga om det fortfarande är lönsamt att shoppa kläder där med tanke på dollarpriset. Vi var i Californien för en par år seda och då shoppade vi mycket och BILLIGt.
Tack ( har letat igenom andra trådar)
Mvh Susanne
7 mars 2015 20:10
Har använt Viator ett par gånger, har haft både bra och dåliga rundturer med dem. Transport bokar du smidigaste på supershuttle.com, bra och billigt. Det är fortfarande billigare än här hemma i Sverige fast dyrare än för nåt år sedan.
Av Peter_o
7 mars 2015 20:36
Rundturer med de röda bussarna säljs "överallt", dvs på plats vid alla större sevärdheter. Köper man på nätet kan man få lite besvär med att hämta ut biljetten tycker jag mig läst. Men det är nog smart att läsa på hur turerna går i förväg, och då är ju sajterna bra.
Som du ser har de två turer (Downtown resp Uptown) på Manhattan samt en kvällstur.
Jag tror de röda bussarna har tätast trafik.

/PeterO
8 mars 2015 10:27
Jag har åkt på utflykter med Viator vid två tillfällen, ena i Edinburgh och andra i Krakow. Var mycket nöjd :) Man får läsa noga vad som står i bekräftelsen bara, första gången jag åkte med dem var jag tvungen att ringa dit och bekräfta bokningen. De hämtar upp en antingen vid sitt eget eller närliggande hotell.

När jag var i NY för ett par veckor sedan så upplevde jag det inte särskilt billigt. Visserligen var jag inte heller där främst för att handla så jag kollade inte runt så mycket. Undantaget var kanske på Century 21 där det gick att få tag i grejer till bra priser.
8 mars 2015 20:40
Hej,

Om du tänker flyga helikopter så boka direkt med Liberty Helicopters eller Zip Aviation när du har lite koll på vädret. Inte kul att flyga på sightseeing i tjocka. :) http://www.thinkingoftravel.com/fly-high-in-new-york-city/

Ang shopping så tror jag säkert att du kan göra fynd fortfarande, även om dollarn har gått upp. Sist jag var i NYC så köpte jag 2 par Levis 508 för 99USD på Macys, dvs vad ett par kostar här hemma. Joggingskor brukar vara galet billiga och bör vara ett kap även om valutan är till vår nackdel.

Trevlig resa!
Av Peter_o
9 mars 2015 00:43
Obs att man ska visa passet i informationen på Macy's så får man 10% på köpen man sedan gör.
/PeterO
9 mars 2015 13:35
Hej Susanne

Jag har vatt i NY 4 gg nu på 7 år och alltid bokat allt på plats
Taxi hittar du utanför dörrarna på flygplatsen och det är bara att ställa sig i kö
Hockeyn bör du dock boka innan
Musikalbiljätter skall du köa samma dag nere vid tkts seaport
(south street seaport i hörnet front och john street) öppet 11-16
va där i tid så finns de mycket att välja mellan och du slipper trängas med alla uppe vid time s
Choppingen är inte jättebillig nu när dollan är rätt hög
men vill du köpa märkesvaror är Woodbery outlet ute på Jersy att reka
( är värt att lägga en heldag på så slipper man choppingen på manhattan )
annas 21 som du blitt rekad tididgare bra, lite stökigt dock

Hoppas det hjälpte dig lite
14 maj 2015 09:38
Hej!
Vill bara ge lite feedback.
New York var fantastiskt! Vi köpte hop- on biljetter på plats och det var billigare än att boka hemifrån. Bokade också en dagstur till Washington på plats och likaså biljetter till Lion King. Shoppingen skippade vi, var ute en runda på Jersey Garden och köpte några småsaker. Kände att vi inte ville slösa dyrbar tid på att springa i affärer utan Vi ville se ALLT!
Hotellet Hampton Inn vid Madison var också kanon!
Hälsningar Susanne