Måsten i new york & miami?

Av Hillan
3 feb. 2008 18:49
Visningar: 1137
har inte varit ute och rest så jätte mycket och hade tänkt att göra en resa till new york och miami till hösten. skall dock bara stanna i 2 veckor sammanlagt. och skulle vilja ha tips på saker man borde göra/se när man andå är där. hur bör man fördela dessa två veckor på bästa sätt?

tack på för hand!
3 feb. 2008 22:38
I NY hinner du med rätt mycket eftersom stan är så komprimerad på rätt liten yta. Vi ( jag o 2-åring) var bara där ett par dagar men jag tycker vi hann rätt mycket. Bodde på tvärgata till Broadway så då var det nära till allt väsentligt. Vi tog en båttur under broarna bl a.
Miami downtown är inget i sig. Är du ute efter sol och bad ska du bo i Miami beach.
Om du är i Miami downtown, snälla gå in på Abbot Foreign exchange på 307 East Flagler st. Det är det mest hysteriska ställe som hanterar pengar som jag sett! Dessvärre förfasade jag mig rätt ut på svenska och det visade sig vara svenskättlingar som drev stället och de talade litet svenska så de måste förstått det mesta av det jag sa! (åldrig mor och hennes son) Skriv här gärna sen om stället finns kvar.
4 feb. 2008 09:42
Vi gör 2v på samma ställen i Juni, 9-18 (9 nätter i Florida), 18-23 (5 nätter i New york)
Kolla in sidan www. florida.nu och www.floridasidan.se

Ne w York:
bikethebigapple.com Detta kommer vi testa när vi är där i Juni!
En teater ska väl också gå ner, varför inte "Young Frankenstein" eller "Stomp"
Cykla i central park.
Båttur, busstur, Naturhistoriska museet, empire state building/crystler building, coney Island
Miami:
snorkla, John Pennekamp Coral Reef State Park, simma med delfiner , kanot i everglades, allt möjligt med dagsutflykter från Miami om det är där ni bor.
/Resepiraterna