Marocko, Laayoune

5 dec. 2008 23:59
Visningar: 321
Sedan våren 08 har jag en chatvän som bor i Boujdour. Har träffat honom och hans familj på en rundresa i landet augusti 08. En mycket intressant resa där jag fick bo hos hans släktingar både i städer och på landsbygden.

Nu vill han och hans fru att jag besöker hans hemort i västra Sahara. Hans eget förslag är att jag reser till Kanarieöarna och därefter flyg till Laayoune. Det lär finnas några flygbolag som trafikerar sträckan Las Palmas - Laayoune men har inte fått klarhet vid vilka tidpunkter.

Jag har för avsikt att resa dit i maj 09 och undrar om någon vet hur man billigast tar sig dit.

Är det kanske enklare att ta flyget direkt till Marocko, t ex via Casablanca och sedan annat flyg till Laayoune eller kan det kanske bli billigare via Las Palmas? Har lyckats få fram en sökning till Laayoune via Paris och Casablanca på omkring 7000 kr i maj-09, men finns kanske billigare alternativ. Flyg Köpenhamn-Las Palmas i maj ligger på ca 3800 och flyget därifrån till Laayoune kan ligga på omkring 200 euro, oklart om det sista är enkel eller tur och retur.
Tacksam för ev förslag/tips.