Lite tips på vägen tack :)

Av Jenny83
14 sep. 2018 14:54
Visningar: 91
Få dagar men vill mycket :)

Landar i Miami 14 dec.
Kryssning 15-22 dec.
Key West 22-25 dec.
? 25-27 dec.
Orlando 27-29 dec.
? 29 dec-2 januari.
Flyget hem går den 2 jan kl 18:30 från Miami.

Vill gärna besöka Everglades, Kennedy space center och någon form av sport evenemang. Boende i Key West och Orlando är bokat. Men hur lägger jag bäst upp det?
14 sep. 2018 15:05
Lite väl mycket på så kort tid men ni kan ta valfritt ställe kanske ca. halvvägs mellan K.W och Orlando, Lauderdale By The Sea är en mysig liten stad vid havet, därifrån kan ni göra någon utfärd om ni vill, mycket innom räckhåll, Everglades, shoping på Sawgrass Mills, Swap Shop, Ft. Lauderdale o.s.v.

Andra frågetecknet tycker jag är självklart Miami Beach, South Beach om ni vill ha ett livligt nyårsfirande, aldeles för kort tid men ni hinner få en väldigt liten glimt av Miami Beach och Miami.
Av Birgere
14 sep. 2018 15:08
Jag hade stannat i Miami Beach 25/12 några dagar och avslutat i Orlando och från Orlando kört direkt till flyget.
När det kommer till Sport så får du kika på spelscheman för Hockey, Am fotboll o Basket. Du kan utgå ifrån både Orlando o Miami Beach för dessa sporter.
14 sep. 2018 16:25
Det känns som iallafall ett onödigt stopp, vill ni ha så korta stopp eller är det "bara som det blev ;) "?
Kunde ni boka om lite så skulle det vara bättre att dela upp ena stoppets dagar på Orlando och Miami Beach. Eftersom ni har flyget från Miami framåt kvällen vilket jag tappade bort så är förslaget att köra dit direkt från Orlando utmärkt.