Landar i Miami, vad händer sen....

8 juli 2011 18:03
Visningar: 734
Hoppas några av er har lite tips om min resa i November.

Hur är klimatet i början på November?
Funderar på att bo i Fort Lauderdale, bra val?
Vi skall spela golf, några tips?
Några annat matnyttiga tips?

Tacksam för tips!!
10 juli 2011 21:20
Det är fortfarande orkansäsong, men på slutet av den. Och de kommer ju inte varje år heller. Det är en jättebra period prismässigt i alla fall. Jag var själv där i slutet av november.
Men Fort Lauderdale är trevligt. Kan inte rekommendera nån speciell golfbana, det finns tusentals i Florida.
Av Annl
10 juli 2011 23:24
Hej,

Hur länge skall du vara borta?

Beträffande vädret och den påstådda orkansäsongen som det skrevs om så är det inte - i alla fall enligt lokala uppgifter i Florida - inte orkansäsong i november utan den är slut då. Dessutom har man i Florida inte haft någon orkan sedan år 2005 -också det enligt lokala uppgifter på plats i USA. Högsäsongen har börjat däremot och den sträcker sig till maj månads utgång.

Jag har inte bott i Fort Lauderdale så jag vet inte om det är något bra val. Vad jag däremot hört - rätt eller fel - är att det mest är pensionärer där, men detta kan jag som sagt inte själv bekräfta eller dementera.

Om du inte varlt i Miami är detta ett riktigt bra val tycker jag och då skall du förstås bo på Miami Beach. MB består av North Beach och South Beach. NB är mest condos (bostadsrättslägenheter som ägs/bebos/hyrs ut av privatpersoner. Det innebär att det inte är så mycket restauranger där. På South Beach däremot finns det mängder med hotell och restauranger men även en hel del condosar.

MB och då särskilt South Beach är riktigt fräckt och bor man dessutom på ett hotell eller en condo som ligger granne med havet bor du perfekt och har bara några få enkla, bekväma steg till havet. Här är det puls som gäller och alla fräcka art deco hus i sina glada färger är så fina.

Att se Key West är också kul och där är klimatet pålitligt och varmt. Dock finns det inte så mycket att göra förutom att bada och sola och softa så vill man ha ut mera av sin semester så räcker några dagar där enligt vår uppfattning. Att gå på Duval street och de angränskade gatorna går snabbt och det finns inte så mycket att shoppa utan det är mest krimskrams-butier med t-shirts och souvenirer. Dock kan det vara bra att veta att det är en förhållandevis lång bilresa från Miami till Key West eftersom vägarna inte är helt optimala och det på långa sträckor bara är en fil och det är svårt att köra om. Det är drygt 17 mil från fastlandet till KW och tar beroende på trafiken i vart fall tre timmar men någon hade skrivit på Trip advisor att det tagit sex timmar.
11 juli 2011 03:29
Tyvärr enbart 5 dagar. Tack för tipsen. Någon som har något golftips runt Fort Lauderdale?