Kostnad bagage inrikesflyg Delta

21 maj 2014 18:37
Visningar: 2368
Hej!

Bokade för några dagar sen en inrikesresa från New York till Nashville. Såg idag att det stod i flygdokumentet "0 kollin". Jag blev lite fundersam och ringde Ticket. De sa då att incheckat bagage inte ingår på inrikesflygningar i USA men hon kunde inte säga hur mycket det kommer att kosta för två st incheckat bagage.

Är det någon här som har flugit inrikes med Delta och vet ungefär hur mycket det kommer att kosta?

Är det bara att komma med sitt resedokument när man ska checka in?

m.v.h
Lina
Av Birgere
21 maj 2014 19:51
Varför tittar du inte på deltas hemsida?
Där står ju klart o tydligt vad 1:a resp 2:a väskan kostar och hur du kan göra för att betala detta.
21 maj 2014 20:01
Citerat från Birgere:
Varför tittar du inte på deltas hemsida?
Där står ju klart o tydligt vad 1:a resp 2:a väskan kostar och hur du kan göra för att betala detta.
Jag hade inte frågat om jag inte hade varit inne på deras hemsida och letat som en tok efter priserna. Du kan ju gärna länka den sidan då om du har hittat något pris.

Jag trodde detta forum var till för att ge varann råd och inte för att dumförklara.
Av Birgere
21 maj 2014 20:18
Citerat från Cowgirlpower_88:
Citerat från Birgere:
Varför tittar du inte på deltas hemsida?
Där står ju klart o tydligt vad 1:a resp 2:a väskan kostar och hur du kan göra för att betala detta.
Jag hade inte frågat om jag inte hade varit inne på deras hemsida och letat som en tok efter priserna. Du kan ju gärna länka den sidan då om du har hittat något pris.

Jag trodde detta forum var till för att ge varann råd och inte för att dumförklara.
Om du tycker att du är dum får det stå för dig själv, jag har iaf inte påstått detta.
Jag tipsade bara om var du hittar informationen, speciellt då du måste gå dit själv.
Det är väl det som forumet är till för. Det är ju ingen översättningsservice alt google service.

Men om det nu är så svårt att förstå deras hemsida så får du en länk här
http://www.delta.com/content/www/en_US/traveling-with-us/baggage/before-your-trip/checked.html?icid=Policy_Ck_Baggage_Ongoing
21 maj 2014 21:24
Brukar kosta runt 70/80 dollar per väska enkelväg för inrikesflyg i USA, gjorde det i alla fall för något år sen!
21 maj 2014 21:28
Citerat från Travellover:
Brukar kosta runt 70/80 dollar per väska enkelväg för inrikesflyg i USA, gjorde det i alla fall för något år sen!
Tack Travellover! Checkade ni in på nätet eller på plats?
21 maj 2014 21:31
Jag checkade oftast in på plats, man gör det smidigt själv på self service skärmar dem har på de flesta flygplatserna,och bara lämnar in väskan sen , fungerade bra! Fördelen med att checka in på nätet kan väl vara att man får välja platser innan man kommer till flygplatsen och har lite mer att välja på, men spelar platserna ingen roll kan man lika gärna checka in på plats :)
22 maj 2014 09:40
Citerat från Travellover:
Jag checkade oftast in på plats, man gör det smidigt själv på self service skärmar dem har på de flesta flygplatserna,och bara lämnar in väskan sen , fungerade bra! Fördelen med att checka in på nätet kan väl vara att man får välja platser innan man kommer till flygplatsen och har lite mer att välja på, men spelar platserna ingen roll kan man lika gärna checka in på plats :)
Tack så mycket för att du delade med dig av din erfarenhet!

/Lina
Av Birgere
22 maj 2014 10:52
Om det är någon annan som är intresserad av det korrekta svaret på frågan i tråden så är det ju viktigt att gå in på Deltas hemsida.
Då Delta nyligen gjort om sina policies så ska man noga kolla vad som gäller.

- När biljetten är inköpt i år.
- Vilken biljett man har
- specifika vikt/storleks begränsningar
- Om man är medlem i något av SkyTeams bonusprogram
- Vilket kreditkort man betalar med.
- pris på 1a resp andra väskan
- hur man bäst betalar
- när man bäst betalar

Även om väskorna "bara" kostar $25 + $35 så kan man ju faktiskt undvika hela eller delar om man är smart.
Av Birgere
22 maj 2014 14:23
Citerat från Cowgirlpower_88:
såg det också på deras hemsida...bra bra
mm

förstår du nu varför jag inte ville eller kunde ge dig ett rakt svar på frågan...?
Det är inte helt lätt och som du sett var ju svaret från Travellover helt felaktigt för dig.
Av Asok
23 maj 2014 13:27
När jag reste runt i USA 2011 med UA o Delta bokade vi på våra väskor när vi checkade in på nätet. Kostnaden var på $25 och var då ung halva priset jämfört med om vi hade checkat in dem på flygplatsen.

När vi väl kom till flygplatsen skrev vi ut boardingkortet i automat.
23 maj 2014 15:01
Citerat från Asok:
När jag reste runt i USA 2011 med UA o Delta bokade vi på våra väskor när vi checkade in på nätet. Kostnaden var på $25 och var då ung halva priset jämfört med om vi hade checkat in dem på flygplatsen.

När vi väl kom till flygplatsen skrev vi ut boardingkortet i automat.
Tack =) Bra att veta! ska lusläsa på hemsidan också, men när jag ringde ticket avrådde hon mig från att checka in på nätet. Får se hur vi gör!
Av Asok
23 maj 2014 15:19
Varför avrådde hon från att checka in på nätet?
23 maj 2014 15:45
Citerat från Asok:
Varför avrådde hon från att checka in på nätet?
Hon sa att när jag hade bagage som skulle checkas in var det säkras att göra det på plats. Man kunde visst checka in på checkmytrip.com men det var då hon sa så när jag frågade. Men jag har hittat vår bokning på Deltas sida med och där kanske det är bättre att checka in då man kanske kan som du säger välja till bagage.
Av Asok
23 maj 2014 22:53
Ja checka def in på Deltas hemsida. Det är dyrare arr checka in bagaget på flyolatsen. Samma när ni sen flyger hem.