Konkreta tips på boende i Orlando-området en vecka?

22 maj 2013 12:01
Visningar: 1921
Vi skall åka till Florida i ca 2 ½ vecka i höst, varav en vecka är planerad att förläggas i Orlando-området.

Det lutar åt att vi kommer att hyra ett hus eller en lägenhet i närområdet och undrar om det är någon som har några handfasta tips om områden/resorts som är bra eller dåliga? Har främst kollat kring Kissimmee, för närheten till Disney-parkerna.

Det finns ju drösvis med alternativ i Kissimmee-området om man kollar på t ex Homeaway. Någon som hyrt t ex lägenhet och har erfarenhet kring om det brukar vara mycket folk vid pooler o dyl? Om ni fick välja, skulle ni hyra lägenhet, för en lägre kostnad, eller ett hus, för lite mer pengar?
22 maj 2013 15:01
Hej! Är mitt uppe i planeringen av vår USA-semester som snart går av stapeln. Jag fick tips här på Reseguiden om att hyra lägenhet via Sembo och det har vi gjort. Bra pris och det ser bra ut i beskrivningen och på Tripadvisor. Hur det är i verkligheten vet jag ju inte ännu, men förhoppningsvis är det bra! Vad jag vill minnas så fanns det mycket att välja på. Både eget hus, hotellrum och lägenheter, så kolla på Sembos hemsida! Lycka till!
22 maj 2013 20:05
Det som spelar in är ju om man har tänkt ha hyrbil under tiden eller om man är ute efter ett boende med shuttles till parkerna?

Vi bodde på Blue Tree resort. (endast 1 shulle per dag = hyrbil)
Finns på Sembo, men också på hotels.com, booking.com etc:
http://www.sembo.se/d/AccommodationNew/Hotel.aspx?hotelcode=US-2071

Billigt, hyfsat nära parkerna, bra tycker jag.

Vi åkte andra halvan av april förra året och då var det lågsässong och typ tomt vid poolerna.
23 maj 2013 09:58
Jag skulle välja hus med egen pool. När jag har semester vill jag gärna unna mig något jag inte har på hemmaplan. Även om det kostar så smakar det också - passa på att bo som ni inte gör hemma! Och även om ni "bara ska sova där" så är det ju mycket roligare att sova i lyx än i olyx :)

Vill ni ha ännu lite lyxigare så rekommenderar jag en resort med lägenheter där ni har tillgång till restauranger och poolaktiviteter och någon som städar efter er :) Men det beror ju på hur mycket ni vill lägga ut och som Gunillad ovan undrar om ni vill ha skjuts till parken.
Av Smulan7
24 maj 2013 11:49
Förra påsken hyrde vi radhus via homeaway på Regal Palm Resort. Vi var jättenöjda med huset och poolområdet. Vi tyckte det var nära till parkerna. Det spelar inte så stor roll om det är 3km eller 7km när man har bil. Då är det viktigare att det inte är kö på vägarna, tycker jag. Under påskveckan var det kö de andre två rullade på bra.
Vi planerar en ny resa nästa sommar och tänker då hyra hus med pool och det mycket för att varken jag eller min man är några badmänniskor. Vi känner att det blir skönare att kunna laga lite mat och ta det lugnt i huset medan våra tre fiskar badar i poolen.
24 maj 2013 12:49
Ja, det lutar mer åt ett hus med pool. Det finns ju prisvärda sådana också. Hur har ni skött betalningarna när ni hyrt? Tänker främst på depositionen som man brukar få lämna. Får man ut den kontant vid avfärd, eller hur funkar det egentligen?
Av Smulan7
24 maj 2013 12:54
Vi betalade 20% (tror jag det var) när vi bokade och resten 60 dagar innan vi skulle komma. Ingen deposition. Betalningen gjorde vi med kort.
21 juni 2013 13:00
Hej! Befinner oss just nu i Orlando på det hotell vi bokade via Sembo, Embassy Suites Lake Buena Vista. Vi har det jättebra här och kan varmt rekommendera detta. Fast sedan är ju smaken som baken.... Rummet/sviten är visserligen ganska liten, men vi tillbringar minimalt med tid här. Ett rum har två stora sängar och det andra har bäddsoffan. Litet pentry med kaffekokare, kyl o micro. Stor frukost är inkl i priset och även en snacks/drinkbuffe' på kvällen. Pool och gym finns. Vi har haft runt 10-20 minuters körning till de parker vi besökt ( Universal, Discovery Cove, Sea World och Aquatica) Inte långt till olika shoppingmalls heller. Vi tycker att det var en fullträff att bo här. Superbra pris också! Lycka till med planeringen! Hör av dig om du vill veta mer!
21 juni 2013 21:12
Vill bara tipsa om att Embassy suites kan man boka även direkt via deras egen hemsida.

De garanterar bästa pris vilket innebär att om du mot förmodan skulle hitta EXAKT samma boende med EXAKT samma villkor på en annan sida så får du samma pris av ES samt en hittelön.
27 juni 2013 06:44
Priset på Embassy Suites via Sembo är riktigt bra. Hälften mot om man bokar direkt med hotellet.

Blir nog ändå ett hus med pool. Blir lite mer avskilt och lugnt.
27 juni 2013 07:21
Citerat från Bergling:
Priset på Embassy Suites via Sembo är riktigt bra. Hälften mot om man bokar direkt med hotellet.

Blir nog ändå ett hus med pool. Blir lite mer avskilt och lugnt.
Vänta inte! Ska ni hyra hus så börja leta, man ska helst vara ute i mycket god tid gärna mer än ett halvår för att ha lite att välja mellan.
27 juni 2013 18:21
Citerat från Bergling:
Priset på Embassy Suites via Sembo är riktigt bra. Hälften mot om man bokar direkt med hotellet.
Och det är ju då man kontaktar dem för Best Price-garantin.