Känslig för moskitos

12 feb. 2012 17:11
Visningar: 14214
Förra gången jag va i Thailand fick jag en överreaktion på mygg bett. Benen o fötterna svullnade upp väldigt. Är rädd för att det händer igen. Någon som har yips på bra myggskydd??? Har fattat att man skall köpa det i Thailand o inte hemma men kommer inte ihåg vad det var. Tacksam för svar
Av Maryo
13 feb. 2012 14:58
Hej, är också känslig för mygg liksom min ena dotter. Eftersom jag har pollenallergi så har jag märkt att sen jag börjat med allergimedicin som innehåller Loratadin så blir det bättre. Finns receptfritt här på Apoteket. Min dotter brukar få det utskrivet mot klåda också.

Annars så använder jag täckande kläder på kvällen o Autan myggspray som jag köper här hemma. Funkar på mig.

Hälsn Maria.
13 feb. 2012 20:35
Jaaa de kanske funkar, e lite rädd eftersom de sa i Thailand förra gången att jag SKA INTE köpa nåt´här hemma i Sverige, myggen DÄR älskar våra medel. Jag vet inte men det va fruktansvärt, förstörde semestern och jag fick gå till läkare och fick en "bärkasse" medicin..... resan hem glömmer jag aldrig eftersom tryccket steg i planeto i mina ben. Jag är INTE en gnällig tant, men blev väldigt rädd. Tack för tipset skall prata me dem på Apoteketl./ Nillan
13 feb. 2012 23:20
Tack snälla Maria...........................
14 feb. 2012 13:41
Jag verkar vara väldigt populär bland thailändska mygg, men så länge jag använder det thailändska myggmedlet så låter de bli mig. :)
Det är en liten sprayflaska som är gul eller grön och som har en mygga på framsidan. Mycket effektivt! I alla fall för mig..

Lycka till!
14 feb. 2012 13:57
Bäst fungerar svenska MyggA som köps på Apoteket. Framtaget men ettriga norrländska mygg i åtanke. :)
Klockan 19 på kvällen är det som mest mygg i Thailand så undvik eller skydda er den timmen.
14 feb. 2012 14:25
Tack för hjälpen, hoppas det funkar.
14 feb. 2012 14:26
Citerat från emmmmelie:
Jag verkar vara väldigt populär bland thailändska mygg, men så länge jag använder det thailändska myggmedlet så låter de bli mig. :)
Det är en liten sprayflaska som är gul eller grön och som har en mygga på framsidan. Mycket effektivt! I alla fall för mig..

Lycka till!
Ja tack för hjälpen tror det är citronella.....
14 feb. 2012 14:27
Möjligt men blev avrådd från svenska myggmedel.>Citerat från aleno150:
Bäst fungerar svenska MyggA som köps på Apoteket. Framtaget men ettriga norrländska mygg i åtanke. :)
Klockan 19 på kvällen är det som mest mygg i Thailand så undvik eller skydda er den timmen.
Av Bengtar
14 feb. 2012 14:56
Att det skulle vara bättre med det Thailändska myggmedlet är en spridd myt. Det verksamma medlet heter DEET och finns i MyggA. När man är i Thai vintertid är det ju lång tid sen myggsäsongen hemma, och man är mer känslig. Ta bara inte MyggA som stått i badrumsskåpet i åratal. Myggmedel är färskvara!
Av Modano
14 feb. 2012 15:02
Hej, prova det inhemska myggmedlet Sketleone "spray" tror det finns som lotion också, finns i alla 7/11 och minimarts etc. Har själv problem med mygg även i sverige men detta funkar bra tillsammans med receptfria allergitabletter. Kör själv med Loratadin Actavis, finns i 14/28 pack. Om du går till apoteken i thailand kommer du få mer tabletter än du behöver, kanske inte hela världen då det är billigt.
Ha en bra resa
Magnus
Av Cina36
14 feb. 2012 16:27
myggmedlen i thailand funkar bra!!! varför släpa med en massa när ma kan köpa där??!! inga mygg tycker om mej här hemma men i thailand bara älskar de mej och deras medel som vi använde funkade bra! sen kan det vara en myt eller inte ........det var inte något som vi hade med oss hemmifrån! dessutom har de ett linement som är helt fantastiskt mot alla bett även här hemma!! det lindrar och drar ur.

Ha det så skönt på dinresa// Cina
14 feb. 2012 20:32
Ja jag tror att jag satsar på Sketleone. Tack för alla tips. Tack Magnus>Citerat från modano:
Hej, prova det inhemska myggmedlet Sketleone "spray" tror det finns som lotion också, finns i alla 7/11 och minimarts etc. Har själv problem med mygg även i sverige men detta funkar bra tillsammans med receptfria allergitabletter. Kör själv med Loratadin Actavis, finns i 14/28 pack. Om du går till apoteken i thailand kommer du få mer tabletter än du behöver, kanske inte hela världen då det är billigt.
Ha en bra resa
Magnus
14 feb. 2012 20:35
Tack snälla skall ha det bra men det var skrämmande förra gången kan jag säja 2008 o har inte varit där sedan dess, valt andra ställen. Karibien t.e.x men det är dyrt men inga mygg..............:) :) :)>Citerat från cina36:
myggmedlen i thailand funkar bra!!! varför släpa med en massa när ma kan köpa där??!! inga mygg tycker om mej här hemma men i thailand bara älskar de mej och deras medel som vi använde funkade bra! sen kan det vara en myt eller inte ........det var inte något som vi hade med oss hemmifrån! dessutom har de ett linement som är helt fantastiskt mot alla bett även här hemma!! det lindrar och drar ur.

Ha det så skönt på dinresa// Cina
14 feb. 2012 20:38
Det e möjligt att du har rätt....jag bara undrar vad andra tycker. Självklart är myggmedel färskvara precis som mkt annat.................Citerat från bengtar:
Att det skulle vara bättre med det Thailändska myggmedlet är en spridd myt. Det verksamma medlet heter DEET och finns i MyggA. När man är i Thai vintertid är det ju lång tid sen myggsäsongen hemma, och man är mer känslig. Ta bara inte MyggA som stått i badrumsskåpet i åratal. Myggmedel är färskvara!
Av Veiken
14 feb. 2012 21:02
Myggmedel i alla ära, men om man har med sig antihistaminer och tar en tablett varje morgon till frukost är semestern räddad. Jag kom hem för en vecka sedan efter en månad i Thailand och hade köpt med mig Kestine från Sverige. Jag väntade tills dom första myggbetten blev irriterande innan jag tog den första tabletten.
Det tog två timmar innan klådan hade lagt sig. När Kestinet tagit slut, köpte jag något som heter AllerGo och finns i alla Thailändska apotek.
Inga som helst problem och varken mygg eller sandloppor kunde förstöra min semester... Jag fick några bett, men det hände absolut ingenting.
Rekommenderas!
PS. Jag använde även Mygga, men det hjälper inte alltid!
Av Sos08
15 feb. 2012 19:32
Jag reagerar mycket på betten både från myggen och sandflugorna. Mot sandflugorna smörjer jag ben och fötter med cocosolja o och då får jag inga bett alls och sen är det allergitabletter och myggmedel som gäller och det köper jag i Thailand.

Mvh SoS
Av Wally
18 feb. 2012 14:18
precis hem kommen från hua hin, väldigt mycket som bets,men bästa medlen både före o efter bett har de där,många äter clarityn ,de som är väldigt allergiska
Av Tipp1
28 feb. 2012 20:27
Finns kanon medel i thailand svensak medel funkar inte,, sen kan man köpa tigerbalsam för kliet funkade på mej vi kom nyss hem från khau lak:)
Av Annl
29 feb. 2012 05:44
Om man köper Mygga som Bengtar skriver så är det viktigt att se till att få den kraftigare varianten - Effektivt skydd - och det är den som innehåller DEET.
Av Zonja
2 mars 2012 19:12
Du hittar bra myggmedel på varenda 7- eleven här nere.
Personligen gillar jag en lotion på flaska (vit/cerisrosa med en mygga på), tyvärr har den
bara thailändska bokstäver så namnet vet jag inte. Dessutom luktar den gott för ovanlighetens skull.
Små portionspåsar har dom flesta 7-eleven butikerna också.
Sitter just nu med fullt med mygg runt mig, men dom bits inte:)
/Sonja
15 mars 2012 18:35
Tack för alla tips!!!
Nu har jag varit hemma 1 vecka. Köpte Sketleone i Thailand och har INTE haft några problem alls, fick däremot snabbt besvärligt soleksem trots 50 solskyddsmedel men gick till läkare och nästa dag var det borta. Fick antihistamintabletter och en salva ( inte cortison) det var naturmedel ( sa hon iaf). Har haft en kanonsemester på olika öar. bl.a Koh Lipe som tyvärr har blivit mkt exploaterad. Nästa resa blir Australien hade jag tänkt. Kram på er alla