Jobb och boende i Barcelona?

20 feb. 2013 12:56
Visningar: 11152
Jag och min kompis hade tänkt bo och jobba och ev. plugga spanska i Barcelona från augusti 2013 på obestämd tid. Men vi vet inte riktigt hur vi ska leta/hitta jobb och vilka jobb man ska satsa på? Har hört att många jobbar som telefonsörsälja och sådant men via vilka företag och hur ansöker man?
Vi hade kanske tänkt dra ner 1 vecka i början av sommaren och reka och jobb/lägenhets leta. Är det nördvändigt?
Tänkte i så fall kanske söka jobb inom turismen och där man kan tala engelska. Några tips om jobb av något slag? :)
Även tips om boende, så som vart man ska bo och vad man det kostar ca? Hur stor budget behövs tro? :)
20 feb. 2013 17:59
Hej!

Jag såg ditt meddelande och tänkte att det här kan jag ju hjälpa till med!

Jag bor själv i Barcelona och flyttade hit som 18-åring 5 år sedan. Det är otroligt enkelt att fixa jobb & lägenhet med detsamma, så att komma ner en vecka i sommar endast för att fixa med det är inte nödvändigt.

Att hitta jobb kan man göra på olika vis, är du intresserad i ett seriösare sälj/kundtjänst jobb på engelska/svenska rekommenderar jag att ni söker via Linkedin, infojobs.com men även www.loquo.com . Det finns även en del stora callcentres som alltid behöver svenskar så som, Transcom, SellbyTel, computercenter och du kan ansöka direkt från deras hemsidor. Vill du inte bli fast i ett kontor hela dagarna, så är det ganska enkelt att få jobb som bartender, servitris, promoter, turistguide osv. Då är det www.loquo.com som gäller.

Du kan hitta lägenhet via loquo.com också. Men även, www.pisos.com , www.segundamano.es , www.idealista.com , www.habitaclia.com , www.yaencontre.com , www.fotocasa.es .