Hyrbil

Av Toreh
16 okt. 2013 18:46
Visningar: 158
får man hyra bil i Florida då mankan bara sv enska jag var där för 12-13 år sen då jicket bra
16 okt. 2013 22:21
Tja, du bör väl iaf kunna så mycket engelska att du kan föra en konversation med den person som jobbar på hyrbilsfirman. Men förbokar du bara hemifrån, så är det egentligen bara att lämna fram vouchern och skriva under ett papper.
16 okt. 2013 23:34
Precis som Bergling skriver - boka bilen hemifrån så att allt är klart, så skall inte språket vara ett hinder!
Jag vet att en annan medlem (floridasidan) brukar rekommendera att boka på bilfirmans hemsida direkt samt att gå med i deras medlemsprogram (gratis) och det håller jag med honom om!

Om de börjar prata om tilläggsförsäkringar är det bara att säga No thank you :)
16 okt. 2013 23:45
Visa som sagts vouchern när Du kommer till uthyrningsstället, gör tydligt att Du inte pratar engelska (pratar Du Spanska så är det gångbart i Florida). Var beredd på att de frågar efter "credit card" (kreditkort) och "drivers license" (körkort). kolla så summorna på kontraktet Du får stämmer med de Du fått när Du bokade innan Du skriver (och betalar om Du inte betalt i förskott) under annars peka på summan på ditt kontrakt och vouchern/kvittot Du skrivit ut hemma.

Som Nisse2ears säger så rekommenderar jag att vara medlem i kundklubben hos företaget man bokar genom, då kan man dessutom fylla i mer uppgifter redan hemma och slipper göra det på plats.