hyra av vespa.

6 okt. 2016 14:47
Visningar: 171
vad är det som gäller går det bra med svenskt körkort eller måste man kompletera med något.
6 okt. 2016 21:14
Vad jag kan minnas så frågade de nog aldrig om mitt körkort, men jag kanske hyrde av mindre seriösa. De var rätt nöjda med att ta kopia på mitt pass vill jag minnas.
Ett tips bara, innan du ens rör scotern, gå runt den och fotografera den ur alla vinklar och vrår och gör det så att uthyrarna ser det. Då vet de att de inte kan lura dig att betala för gamla skador. Se till att ni noterar att det är en repa på glaset till framlyktan och att det är en buckla på bakskärmen och ta kopia på det. Då slipper man otrevliga överraskningar när man lämnar tillbaka sen! :)
7 okt. 2016 05:14
ok tack för info jag ska hyra av värdinnan på resorten där jag bor ska jag fotografera då också eller?
7 okt. 2016 05:36
Jag hade gjort det bara för att vara på säkra sidan!

De gånger jag hyrt bil utomlands, bland annat på Hertz, så har vi genomfört en besiktning av bilen innan jag tagit emot den (jag har också vägrat ta emot nycklarna innan) för att båda parter ska vara överens om de eventuella skavanker som kan tänkas finnas. Jag ser ingen anledning till att inte göra samma med en scooter.