Husbil i Miami

Av Sossa
9 jan. 2014 19:35
Visningar: 1499
Någon här som har hyrt husbil i Miami och åkt runt? Finns det bra parkeringsmöjligheter för övernattning? Kändes det säkert att sova på de platserna?Hade jag och gubben min åkt själva så hade vi nog bara tagit första bästa stället att parkera på men nu när man har barn så vill man veta lite mer kring säkerhet osv.

Vilken firma lånade ni husbil från? Hur fungerar det med försäkring?
Tacksam för svar :)
9 jan. 2014 22:24
Har aldrig campat i USA själv men jag skulle definitivt råda er att övernatta på bevakade platser, då främst riktiga campingplatser. Stanna inte på t.ex. obevakade rastplatser på kvällar och nätter.
Av Birgere
10 jan. 2014 10:39
Sök på RV parking florida resp RV rental florida eller liknande. Finns massor med ställen.
Personligen föredrar jag hotell/lägenheter då man kommer närmare händelsernas centrum.
Av Sossa
10 jan. 2014 19:42
Citerat från Floridasidan:
Har aldrig campat i USA själv men jag skulle definitivt råda er att övernatta på bevakade platser, då främst riktiga campingplatser. Stanna inte på t.ex. obevakade rastplatser på kvällar och nätter.
Nä det är väl lite så vi känner att det inte är så säkert att stanna på obevakade rastplatser. Men några släktingar till mig gjorde så och det gick så bra.. Men vågar absolut inte chansa nu när vi har ett barn med oss!
Av Sossa
10 jan. 2014 19:43
Citerat från Birgere:
Sök på RV parking florida resp RV rental florida eller liknande. Finns massor med ställen.
Personligen föredrar jag hotell/lägenheter då man kommer närmare händelsernas centrum.
Tack! Vi vet inte ännu hur vi ska göra. Just nu kollar vi lite på hotell och ev. en hyrbil istället. Men skulle vara kul att åka runt med husbil också. Men just nu lutar det åt hotell iaf. Har du några tips på lägenheter man kan hyra annars?
7 mars 2014 08:32
Jag har kört husbil flera gånger i USA och har aldrig bott på camping utan på Wal Mart parkeringar eller bara svängt av vägen i vildmarken och har aldrig råkat ut för något. id något enstaka tillfälle har jag stått på parkering efter vägen, men då blir man nervös när det stannar en bil..... Husbil är fantastiskt om man ska ta sig en längre sträcka genom ett vackert landskap och se nationalparker, jag tycker inte att det kriteriet uppfylls om ni bara ska vara i Florida och om man tillbringar en del tid i Orlando så är ju boendet så billigt där.
Däremot rekommenderar jag att kolla om det finns husbilar som ska flyttas till eller från Florida för då får man ju en roadtrtip "på köpet". Jag har flyttat bilar åt Cruise America och det kostar 30$/dag med försäkring och visst antal fria mil.
7 mars 2014 08:59
Som sagt, man stannar aldrig och övernattar ute i skogen, på en obevakad rastplats eller liknande, det är samma sak som att sätta ut en skylt och be om problem. De som övernattar ute i vildmarken är människor som kan detta, de har inget av värde för en rånare och är förmodligen själv beväpnade, ja folk går omkring med pistoler under jackan i Florida. (Har själv blivit förevisad en av en säljare på en marknad, det var det självklaraste i världen att alltid ha pistolen på sig, bovarna har det så det är ett måste).

Snälla gör det INTE!

Du kan leta lägenheter och hus på sidor som Homeaway, Sunnyrentals o.s.v. även på min sida http://www.floridasidan.se/hyra_florida.php har en del skandinaver lagt ut till uthyrning.