Hur funkar AVIS preffered vid flygplatser

Av Barizta
30 maj 2015 13:51
Visningar: 203
Nån här som har erfarenhet av AVIS preffered och kan förklara hur det funkar när man ska hämta upp bilen på flygplatsen, som jag förstår det finns preffered kunders hyrbilar färdiga att hämta direkt och man kan också se var den står på en tavla vid AVIS disken, stämmer det?

Behöver man ställa sig i vanliga kön för dom som inte är preffered/kundmedlemmar eller finns det en speciell disk för preffered?

Tacksam för svar.
Av Birgere
30 maj 2015 13:59
Det finns en speciell gräddfilskö.
31 maj 2015 09:50
Citerat från Barizta:
Nån här som har erfarenhet av AVIS preffered och kan förklara hur det funkar när man ska hämta upp bilen på flygplatsen, som jag förstår det finns preffered kunders hyrbilar färdiga att hämta direkt och man kan också se var den står på en tavla vid AVIS disken, stämmer det?

Behöver man ställa sig i vanliga kön för dom som inte är preffered/kundmedlemmar eller finns det en speciell disk för preffered?

Tacksam för svar.
Det kan kan nog skilja lite mellan olika kontor, på Miami var det så att man åker till transportcentret där Avis har sin disk och sin bilar, där finns en stor tavla där man som Preferred ska se sitt namn, man behöver inte ställa sig i den ibland gigantiska kön utan går då direkt och hämtar bilen.
Sist kom vi dit och hittade inte namnet på tavlan, då kom en ur personalen och frågade om vi inte hittade vårt namn, gå direkt ut tull garaget så hjällper de er, där fanns en före oss i den "kön", medan vi visade våra papper körkort och Aviskort hade de kört fram bilen och det var bara att åka, mycket snabbare och smidigare än utan Preffered.
Det verkar som att man egentligen skulle "checka in" via deras app innan så ska allt vara klart, problemet är ju att man inte kan ladda ner deras app i Sverige (inte Androidversionen iallafall) och man får inte använda telefonen i kön till immigration, då hade det antagligen gått ännu smidigare.....
Av Barizta
31 maj 2015 13:28
@Floridasidan

Ja, jag testade för skojs skull att ladda ner den appen till min iPhone via US appstore och jag kunde komma åt min reservation från appen men däremot kunde jag inte logga in/skapa ett konto eftersom jag bor i Sverige.

Har mailat Avis om detta nu och frågat om dom kommer att släppa en svensk version av appen också. Vore ju väldigt smidigt om man kunde sköta allt från appen och bara visa upp bokningen från mobilen när man ska hämta ut bilen.
Av Birgere
31 maj 2015 14:13
avis.com har väl inte ens samma inloggningslogik som avis.se, därför funkar inte avis.com's app.
Av Barizta
31 maj 2015 14:24
Det är lite rörigt gällande Avis och deras olika avdelningar. T.ex så är svenska onlinebokningen och telefonbokningen helt olika avdelningar och det är därför man oftast kan få ett bättre pris per telefon.
14 aug. 2015 19:31
Smidigt gäller även i Miami som Gold Member hos Hertz.
Man letar upp sitt namn på en tavla och hittar bilen vid motsvarande plats.
Vet att "vanliga" kunder spyr galla över Hertz på MIA - men när det inte kostar en spänn att bli VIP-kund så är det dumt att inte registrera sig hos vilken hyrfirma det än gäller.