Gröna lappen !

30 aug. 2007 12:15
Visningar: 382
Hej!

För två år sedan var jag med jobbet till Toronto och vi tog en tripp in i Staterna för att åka Rollecoasters i Cleveland.
När vi passerade gränsen mellan Kanada och USA så fick vi fylla i den klassiska "Gröna lappen" samma som man fyller i när man flyger in direkt till staterna. Vi var i Staterna i ca 3 dagar och sedan drog vi tillbaka till Toronto, vid gränskontrollen så tog de ej våra gröna lappar, vilket vi inte heller tänkte på utan det var först när jag kom hem som jag uppmärksammade detta.

Nu skall vi åka till Miami och åka på kryssning i november och jag undrar om det kan ställa till något problem för mig när jag skall in till Usa, har läst på Usa ambassaden hemsida, men det verkar otroligt krångligt att idag skicka in lappen och dessutom boarding kort mm.

Så min fråga är om någon har erfarenhet kring detta? Har läst om att det kan vara problem och samtidigt som jag läst om att det skall vara lugnt.

Tackar på förhand för all info. .

Redsnapper
Av Mizan
30 aug. 2007 18:55
Hej
Det är inga problem om man glömmer den gröna lappen... dra ur den ur passet o låtsas att det regnar..:) Allt går ändå elektroisnkt oxå o den gröna lappen är bara ännu en byråkrati grej från USA... Nån som tillverkar den tjänar en massa pengar o därför finns den kvar är min personliga åsikt..:))
ps talar efter egen erfarenhet..
Ha det gott Mia