Grekland, kul ställe för 30-40åringar??

Av Gurun
13 juli 2009 17:16
Visningar: 860
Hej
har varit på Kreta en gång och älskade ön/Grekland från första ögonblicket. Åkte under lågsäsong = inget hålligång då.
Vill tillbaka till Grekland så undrar om någon vet något bra ställe för folk i åldrarna 30-40? Ska åka ensam och vill kombinera med lite hyrbil till stränder men även gå ut och festa lite. Dock inte med massa 18-åringar... ;)
Har funderat på Korfu eller Kreta igen men kom gärna med fler förslag.

Ha en underbar sommar och ta vara på era semestrar :)
Gurun
Av Klara2
13 juli 2009 18:12
Jag rekommenderar Platanias på Kreta. Där är det lätt att hyra bil och även att festa lite. Jag och maken var där den 14/6-22/6. Vi var helnöjda.
14 juli 2009 21:57
Har varit en gång i Grekland sedan jag var 7 år gammal. Har besökt olika öar och platser varje gång och för mig finns det inget dåligt ställe i Grekland. Människorna är trevliga, maten super. Likaså miljön. Önskar er en trevlig vistelse. Själv åker jag två veckor till Lesbos den 23:e juli =)
Av Sugus
20 juli 2009 15:14
Hej,

Tror att Skiathos skulle passa dig, mer än 60 stränder inom kort avstånd samt kvällsliv i Skiathos stad.
Lite mer "sofistikerat" än många grekiska öar men oxå lite dyrare.

Mvh
Sugus
20 juli 2009 15:30
Hej!

Du verkar ha liknande krav som jag när jag reser.
Var på Kreta en gång och gillade inte de där stora
avstånd mellan orterna (framför allt om man ska bila
runt).
Personligen tycker jag mycket bättre om Kefalonia
men också Thassos. På bägge ställerna har du också
fina bergsbyar du kan besöka. Det hela går lätt och
smidigt, om du är duktig bilförare dvs.
Av Sivan2
20 juli 2009 21:03
Citerat från annikalundkvist:
Har varit en gång i Grekland sedan jag var 7 år gammal. Har besökt olika öar och platser varje gång och för mig finns det inget dåligt ställe i Grekland. Människorna är trevliga, maten super. Likaså miljön. Önskar er en trevlig vistelse. Själv åker jag två veckor till Lesbos den 23:e juli =)
Har varit där, mysigt!!
Av Sivan2
20 juli 2009 21:07
Hej!
Tycker om dom flesta öarna men Naxos, Ios (det är inte bara 18-åringar där) och santorini är bra. På Ios vill jag rekomendera Hotel Akropolis. Har Niko lediga rum finns han vid hamnen annars så är hemsidan hotelakropolis.gr . Han har hotellet vid mylopotas beach men med en fantastisk utsikt.