Flygplatsen i Chicago!

9 feb. 2008 19:50
Visningar: 1444
Vi ska till Florida 3 veckor i sommar (19 juni- 12 Juli) o kommer att mellanlanda i Chicago både dit o hem. Finns det någon som har nåt tips på vad som finns att roa sig med där? Vi har nämligen drygt 6 timmars väntetid på hemvägen o det känns riktigt drygt!! Nåt kul att göra på flygplatsen eller ska man ta sig ut i stan? Alla tips på förströelser mottages med tacksamhet,vi är 7 vuxna o en 5½ åring.
9 feb. 2008 22:49
Jag har inte varit där, men jag skulle nog ta mig in till Harpo studio och se kön som ringlar till Oprah show.
Av Linnlia
10 feb. 2008 17:51
Hej,

Ett tips kan vara att åka upp till Sears Towers, Chicagos motsvarande av New Yorks Empire State Building. Ett väldigt fint utsikt för man i alla fall.
Av Crista
10 feb. 2008 18:20
Har inte varit där själv men vet att den är hiskeligt stor, min far har irrat omkring där en gång.
Skulle kunna tänka mig att det kan finnas en hel del att förströ sig med där. Skulle ju va snopet om ni fastnar någonstans och missar planet.
10 feb. 2008 18:34
tack för tipsen! har lite ågren för den där långa väntan..6 timmar på en flygplats med en 5½ åring i sällskapet! Finns väl inget kul på flygplatsen så länge att roa sig med heller! det är bara att tåla!! :-)
Av Curly
12 feb. 2008 21:24
Hej!
6 timmars väntan blir lätt 20 minuter spring som en galning för att hinna med anslutningsflyget. Har varit flera gånger på Chicagos flygplats och den är STOR! Förseningarna är ibland vansinniga. Dessutom tar det väldigt lång tid att ta sig igenom alla kontroller och annat.
Jag skulle inte rekomendera att ni åker in till stan, utan gå omkring på flygplatsen och shoppa eller fönster shoppa. Det finns gott om restauranger så hungriga behöver ni inte vara. Dessutom finns det två childrens corners en i terminal 2 och en i terminal 5.
Hoppas ni får en jättehärlig resa!
Kristina
Av Homman
13 feb. 2008 15:57
Citerat från curly:
6 timmars väntan blir lätt 20 minuter spring som en galning för att hinna med anslutningsflyget. Har varit flera gånger på Chicagos flygplats och den är STOR! Förseningarna är ibland vansinniga. Dessutom tar det väldigt lång tid att ta sig igenom alla kontroller och annat.
Rätt O´Harra är jättelik och förseningar är lika vanliga som det alltid blir natt. Antingen får du en "oherrans" tråkig väntan eller så blir det jäkt och spring. Stay Foot och härda ut.
Av Familyb
13 feb. 2008 17:26
Hej där, håller verlkligen med om att ni inte ska lämna flygplatsen. På väg in i USA behöver man minst tre timmar transit eftersom du måste genom imigrations vid första stoppet i USA. Vi stod två timmar bara i den kön när vi åkte till Florida i höstas.....3 veckor i ljuvliga Florida!! Bara att gratulera till den kommande semestern. Florida är förresten perfekt med barn, allt kommer att gå bra! Hälsningar FamilyB