Flygbiljetter

30 mars 2010 17:54
Visningar: 382
Jag vill landa i Bankok och flyga hem från Kuala LUmpur. Men hur f-n bokar jag på nätet en sådan biljett? Någon som vet?
Av Veiken
30 mars 2010 17:58
Inte vet jag, men du kanske måste boka Sverige-Bangkok och sedan Kuala Lumpur - Sverige, men det låter ruskigt dyrt att boka två enkla.....Kolla på RG och se vad som händer om du ändrar i returen, Lite svamligt men jag hoppas du förstår. Lycka till!
Av Charina
30 mars 2010 18:09
Testa Singapore Airlines. Gör en skenbokning: Dit, Alanda- Bangkok o sedan hem, KL- Arlanda. Detta kallas Open Jaw biljetter. Går bara att göra med ett o samma bolag för båda flygningarna. Asså, du kan inte ta ett bolag ner o ett annat hem...

Går det inte med SA så ta nåt annat bolag som flyger på Asien.

Förtydligande: gå alltså DIREKT till flygbolagen egna hemsida, ingen jämförelsesite!!
Av Sierra
30 mars 2010 18:29
Billigaste alternativet är antagligen att flyga tor Bangkok och när du kommer ner till Kuala Lumpur för hemfärd först flyga med AirAsia till BKK för att hoppa på flighten hem. De går oftast kring midnatt så det är gott om tid för transporten KL-BKK.
Av Anbean
30 mars 2010 20:14
Sierra har rätt, men om du ändå vill boka sverige - bkk och kuala lumpur - sverige så kan du göra det på mrjet.se med deras "multiple stop" möjlighet.
Av Mpc
30 mars 2010 22:09
håller med dom två sistnämnda talarna agn flyget själv så var vi på väg o göra samma sak flyga ner till kula lumpur o hem i från bangkok men vi tyckte det blev för dyrt så vi flyger ner till bangkok o vidare ner till kuala lumpur med AirAsia sen tar vi en anan väg upp till bangkok för att flyga hem
Av Joakimn
31 mars 2010 08:25
Har flugit som Sierra nämner och detta kostade 2008
545 kr extra per biljett med flyg från KL.
allså 545 kr/biljett enkel med Airasia..lite dyrare idag..
Detta kan rekomenderas..visst direkt hem från Kl vore snabbare men dyrare.
Av Loho
2 apr. 2010 12:36
Hej. Har precis bokat (multipel city) Stockholm - Bangkok, Kuala Lumpur - Stockholm med Qatar Airways det var samma pris som att boka Stockholm- KL tor. och billigare än att boka Stockholm-BKK tor. (Vi åker 18 dec till 14 jan.)
2 apr. 2010 15:04
Har en gång tidigare bokat med liknande typ av resa med Indcen och tyckte att vi fick ett bra pris på en sådan resa. Kolla deras förslag på http://www.indcen.com/Kombination.asp?DispId=desc. Eller kontakta dem så kan de säkert ordna ett paket. Om det blir billigare än utgå från enbart Bangkok vet jag inte.