Eveaneos - Delapaz Tur Argentina

Av Carre63
15 maj 2019 18:29
Visningar: 69
Hej
Vi håller på att boka en rundresa i Patgonien i November och har fått ett förslag via Evaneos från researrangör Delapaz Tur in Buenos Aires.
Någon som har erfarenhet främst från Eveaneos men även av den lokala arrangören i Argentina?

Tacksam för feedback
Av Jonas73
15 maj 2019 21:52
Hej,
Patagonien är fantastiskt, ni har en häftig resa framför er! November är en perfekt tid på året att åka dit.

Jag får erkänna at jag varken har erfarenhet från Evaneos eller Delapaz Tur. Min rekommendation är att boka hotell och inrikesflyg på egen hand hemifrån och de aktiviter som ni är intresserade av på plats från lokala arrangörer i respektive stad som aktiviteterna utgår i från. Det blir billigare och ni gynnar de lokala guiideföretagen som ofta har bättre kännedom och större flexibilitet.

När ni är i Argentina passa även på att besöka Pensula Valdez (utanför Puerto Madryn). En oförglömlig upplevelse med Valsafari, pingviner, delfiner och kolonier med sjöelefanter. Bland det absolut bästa marina djurlivet i Sydamerika allt koncentrerat till några mils omkrets.

Hälsningar

Jonas
Av Carre63
20 maj 2019 09:01
Hej Jonas
Tusen tack för din info. Har funderat på om vi skulle kunna ordna allt själva, med dina rekomendationer
så kanske det blir så nu.

Hälsningar
Carina