ESTA (igen)

Av Orre_92
23 feb. 2016 18:09
Visningar: 117
Hej!
Det är så att jag kommer resa iväg till New York i maj och nu försöker jag få ordning på min ESTA ansökan. I mitt pass så har jag två stycken namn under rubriken "Förnamn". Jag hävdar att jag bara behöver skriva mitt efternamn och det första förnamnet i ESTA ansökan. Det andra namnet skulle kunna betraktas som ett mellannamn.

Jag prövade att svara "JA" på frågan "Har du några andra namn eller alias?"
Då kan jag lägga till ytterligare ett förnamn men då måste jag även lägga till ett efternamn för att kunna slutföra ansökan.

På mina flygbiljetter och på APIS dokumentet så står alla namn som precis som i passet.

Blev ett ganska rörigt inlägg det här men jag hoppas att någon förstår och kan hjälpa mig.

Tack på förhand!
23 feb. 2016 18:47
Citerat från Orre_92:
Hej!
Det är så att jag kommer resa iväg till New York i maj och nu försöker jag få ordning på min ESTA ansökan. I mitt pass så har jag två stycken namn under rubriken "Förnamn". Jag hävdar att jag bara behöver skriva mitt efternamn och det första förnamnet i ESTA ansökan. Det andra namnet skulle kunna betraktas som ett mellannamn.

Jag prövade att svara "JA" på frågan "Har du några andra namn eller alias?"
Då kan jag lägga till ytterligare ett förnamn men då måste jag även lägga till ett efternamn för att kunna slutföra ansökan.

På mina flygbiljetter och på APIS dokumentet så står alla namn som precis som i passet.

Blev ett ganska rörigt inlägg det här men jag hoppas att någon förstår och kan hjälpa mig.

Tack på förhand!
Spelar ingen roll.

Du ska inte fylla i andra namn eller alias
Av Peter_o
23 feb. 2016 18:49
Ja, det är bara ditt första förnamn du ska skriva. Strunta i mellannamn (för det har du inte) och alias för det har du säkert inte heller. Ett andra förnamn ska inte ges som alias även om det är det som är ditt normala tilltalsnamn.

/PeterO