Dykarcertifikat

Av Sofieja
5 sep. 2011 09:49
Visningar: 632
Hej,
Vi planerar att åka till Thailand, det blir troligen Krabi-området eller Phuket-området.
Vi funderar samtigt på att ta dykarcertifikat PADI Open Water och undrar nu om någon har någon utbildningsföretag att rekommendera.

Vi är 2 st vuxna och en 16 åring och en 14 åring.
Av Joakimn
6 sep. 2011 07:29 (redigerad)
1:Håller med Sierra om ni skall till detta delområde :
2:Men om ni är låsta vid krabi, Puket-området så har jag en bra erfarenhet av Kon-tiki divers Kao Lakk( 5 star divingcenter *1996) Bästa dykvattnet i Thailand o riktigt bra divemasters med bra utrustning o hög kompetens./googla o kontakta dom innan så får ni nog en bra deal
Alternativ 3: Ta en live aboard i 3-4 dagar med tex sea-bees Puket/ gör kursen kompremerad och lyxig.. /Mvh Joakimn
Av Ewa_h
6 sep. 2011 07:32
Hej, Kul att ni vill börja dyka, det är en härlig upplevelse.
Jag skulle vilja rekomendera Lanta Diver på Koh Lanta. Min sambo och jag dyker alltid med dem och tycker det är jättebra. Vi har provat en del andra oxå men kommer alltid tillbaka till Lanta Diver. Sambon och sonen( då 13 år) har tagit open water med dem. Jag och sambon har tagit advanced open water och även Specialkursen Deep Diver med dem, plus att vi har dykt med dem en himmla massa gånger de senaset 6 åren, Lycka till med er kurs. Have fun!
Av Sofieja
13 sep. 2011 10:48
Tack så mycket för era svar. Ska kolla upp dem allihop.. tack tack!! :)