Dominikanska Republiken

21 feb. 2008 10:27
Visningar: 5549
Hejsa,, Vi åker till Dominikanska Rep den 5/3 och ska stanna i två veckor.,skulle behöva lite tips på vad man kan göra eller vad som kan vara värt att se... man kan kanske inte ligga på stranden varje dag..

kramiz
Anna
22 feb. 2008 19:32
Kom precis hem från en tvåveckors-vistelse i Punta Cana. HELT OTROLIGT !!! Vädret, maten, människorna, och stränderna. Vägarna i vårt område var usla, men vi hann ändå med en utflykt till Sauna Island, en tur på häst och en på 4-hjuling. Den absoulta höjdaren var Sauna Island. Speed Boat ut, några timmars vistelse på denna paradisö (bad, mat, dans och snorkling), sedan tillbaka på en katamaran-segelbåt. Vart ska du ?
Av Janne_s
23 feb. 2008 19:07
Vi reste till Dominikanska Repupliken för några år sedan,vi bodde strax utanför Cabarete,Tropical garden hette hotellet. Utflykter som vi kan rekommendera är bla en tur till Samana, valsafari och ett stopp på Cayo Levantado,också kallad "Bacardi Island", Ungdomens Källa mm.
Även en Djungeltur till Jarabacoa, med vattenfall , besök hos lokalbefolkning och ranch. Mycket vacker natur under resans gång,
Kolla våra bilder. Med vänlig hälsning och trevlig resa!






Jarabacoa

Av Gatito
4 mars 2008 00:02
Hej Anna,

Jag har precis kommit hem efter 2 v i DR.
Min flickvän och jag bodde lite för långt ifrån Samaná-halvön, annars hade vi definitivt försökt komma med på valskådning!

MVH och trevlig resa
Leif
16 okt. 2008 00:56
Jag och min pojkvän ska till Dominikanska Republiken i december. Superdrömmare/planerare som jag är har jag hittat en del hemsidor där man kan hitta olika aktiviteter, och hur man bör gå till väga för att få uppleva dem =)

www.drpure.com - grymt bra sida, står inte jättemycket om exakt vart man bör vända sig, men man hittar mycket aktiviteter och tips!

iguanamama.com - "kontoret" ligger i Cabarete, så det passar just mig väldigt bra, eftersom det är dit vi ska. Ska man till andra sidan ön är kanske inte detta den ultimata hemsidan, men likväl finns tips och annat skoj =) (dessutom klara besked om hur man går till väga för att nå upplevelserna)

http://www.godominicanrepublic.com/ - inte kollat så jättemycket på den här sidan, men den verkar nice :)

kram =)
Av Energi
16 okt. 2008 09:58
Man kommer långt på att bara lyssna på Marenga och dricka PinaColada. :-)
Finns det någon fiskeintresserad som åker är det ett måste att ta en fisketur och fiska efter svärdfisk. Men kom ihåg att pruta på priset!
17 nov. 2008 18:46
tacka alla,, men vi har redan varit där 5/3 2008,, hihi
Av Gatito
18 nov. 2008 07:47
Hola Anna!

Hur hade ni det då? Gjorde ni något aktivt, annorlunda eller intressant?
Eller satsade ni på att bli salta, sandiga pepparkakor? (Inget fel i det!)
MVH
Leif
Av Godset
3 dec. 2008 01:18
Er norsk, så kanskje vanskelig for noen å forstå. Var i den domoinikanske republikk i 14 dager fra 9 Novmber 2008 sammen med våre 2 barn på 13 og 21. Vi bodde på Grand Paradise Samana. Var veldig godt fornøyd med mat og drikke, men måtte jobbe hver dag for å få brus og toalettpapir til vårt rom. Veldig misfornøyd med at vi hele tiden måtte tipse "vaskehjelper og baransatte" for at vi skulle få den beste servicen. Hotellet er veldig fint, og har flotte strender. Vi var mest fornøyd med aktivitetslederne som hele tiden oppfordret gjester til å delta i fporskjellige aktiviteter som beach volley, boccia, dart, bord tennis og mini golf. ble lei maten de siste dagene, man alt i alt var vi fornøyd med oppholdet.