checklista inför resa till USA?

29 aug. 2019 23:46
Visningar: 507
Hej! imorgon natt ska jag resa till USA.

Behöver göra en checklista så jag inte har glömt något. Jag reser med ett B2 visum.

- Pass/visum.
- Skriva ut biljeterna båda för resan ditt & hemresan.
- Adressen där jag ska bo hos en vän & kontakt info till personen.
- Kopia på mitt jobb schema så dem ser jag har ett jobb jag måste tillbaka till.

Något mer man behöver för att komma in ? ska jag ta med mina papper från amabassds intervjun och visum ansökan eller det behövs inte ?
30 aug. 2019 00:06
Snabbkaffepulver har jag bara glömt en gång att spetsa kaffet med........
30 aug. 2019 00:06
Citerat från Brycecanyon:
Snabbkaffepulver har jag bara glömt en gång att spetsa kaffet med........
betyder det att jag har inte glömt något eller ? :)
Av Birgere
30 aug. 2019 01:02
Kaffet var ett bra förslag annars så är det ju bara passet och utskrivet/mobilt boardingkort du behöver.

Adressen i USA fyller du ju i på flygbolagets hemsida (APIS) och har du en ToR biljett så ser dom det i sina system.
För den delen så är det ju inte fel att ha biljetter och adresser i din telefon och även utskrivet men det finns ju inga sådana krav att ha en hard copy.
30 aug. 2019 01:08
Citerat från Birgere:
Kaffet var ett bra förslag annars så är det ju bara passet och utskrivet/mobilt boardingkort du behöver.

Adressen i USA fyller du ju i på flygbolagets hemsida (APIS) och har du en ToR biljett så ser dom det i sina system.
För den delen så är det ju inte fel att ha biljetter och adresser i din telefon och även utskrivet men det finns ju inga sådana krav att ha en hard copy.
min flygbolag har inte begärt några adresser ? hur gör jag då
30 aug. 2019 01:08
Citerat från Birgere:
Kaffet var ett bra förslag annars så är det ju bara passet och utskrivet/mobilt boardingkort du behöver.

Adressen i USA fyller du ju i på flygbolagets hemsida (APIS) och har du en ToR biljett så ser dom det i sina system.
För den delen så är det ju inte fel att ha biljetter och adresser i din telefon och även utskrivet men det finns ju inga sådana krav att ha en hard copy.
min flygbolag har inte begärt några adresser ? hur gör jag då
30 aug. 2019 02:01
Logga in på flygbolagets sida med din bokningskod. Annars frågar de efter det i incheckningen.
30 aug. 2019 03:12
Citerat från Jensohlsson:
Logga in på flygbolagets sida med din bokningskod. Annars frågar de efter det i incheckningen.
Tack! förutom det , behöver jag något mer eller är jag good to go ? :)
Av Birgere
30 aug. 2019 11:31
Citerat från Aventyrsnubbe:
Citerat från Jensohlsson:
Logga in på flygbolagets sida med din bokningskod. Annars frågar de efter det i incheckningen.
Tack! förutom det , behöver jag något mer eller är jag good to go ? :)
Som jag sa, checka in online så fort den öppnar, då tvingas du även peta in API
30 aug. 2019 22:09
Citerat från Birgere:
Citerat från Aventyrsnubbe:
Citerat från Jensohlsson:
Logga in på flygbolagets sida med din bokningskod. Annars frågar de efter det i incheckningen.
Tack! förutom det , behöver jag något mer eller är jag good to go ? :)
Som jag sa, checka in online så fort den öppnar, då tvingas du även peta in API
Gjorde det .. fick upp ett meddelande att jag blev vald för extra säkerhetskontroll .. känns ju bra 😂