Checka in online?

15 maj 2016 16:45
Visningar: 771
Finns det någon här på forumet som har erfarenhet av att checka in online? :-)

Jag flyger med British Airways hela resan från Göteborg till New York (mellanlandning Heathrow) och det finns möjlighet att checka in online 24 timmar innan avgång. Har dock aldrig testat detta innan, men är väldigt nyfiken på att testa, delvis för möjligheten att välja sittplats och liknande i förväg.

Dock så undrar jag om det är möjligt att hämta ut boardingkortet på flygplatsen eller om man nödvändigtvis måste skriva ut detta hemma i förväg? Och hämtar man då ut detta vid antingen check in-disken/bag drop-disken eller på någon annan plats?
15 maj 2016 16:59
Tanken är ju att man ska skriva ut boardingkortet själv alternativt ladda ner ett mobilboardingkort som då skannas från mobilen.
Om man kan skriva ut boardingkort i automat beror på flygbolag, automat och flygplats. Men annars kan det göras vid disken. Du ska väl ändå lämna in en väska? Då gör du det samtidigt.
15 maj 2016 18:10
Citerat från Linisens:
Finns det någon här på forumet som har erfarenhet av att checka in online? :-)

Jag flyger med British Airways hela resan från Göteborg till New York (mellanlandning Heathrow) och det finns möjlighet att checka in online 24 timmar innan avgång. Har dock aldrig testat detta innan, men är väldigt nyfiken på att testa, delvis för möjligheten att välja sittplats och liknande i förväg.

Dock så undrar jag om det är möjligt att hämta ut boardingkortet på flygplatsen eller om man nödvändigtvis måste skriva ut detta hemma i förväg? Och hämtar man då ut detta vid antingen check in-disken/bag drop-disken eller på någon annan plats?
Har aldrig åkt med BA, men med SAS och KLM kan du checka in i förväg, och ändå printa ut ditt kort på flygplatsen.