carlifonien eller Florida

Av Dmihal
11 sep. 2017 22:19
Visningar: 264
Hej,

Jag ska åka till usa snart och jag kan inte bestäma om jag ska åka till Carlifonien eller Florida vi ska bila Vad kan man göra?
11 sep. 2017 22:51 (redigerad)
Varför inte göra något andra inte brukar göra, flyga till Salt Lake City och köra söderut till Moab 2-3 nätter och kolla in Arches och Canyonland NP och sedan söderut via Moki Dugway förbi Mexican Hat, Forrest Gump point i början av Monument Valley, Page ett par nätter vidare Grand Canyon 2 nätter och sedan till Las Vegas och flyga hem därifrån om ni bara har 2 veckor.
Nu var det kanske inte natur utan storstad ni var ute efter, men skriver man inte vad man är intresserad av i trådstarten kan man förvänta sig svar som mitt.
Är det den vanliga LA-LV-SF som ni tänkte er så finns hundratals trådar i sökrutan.
Florida är ingen bilnings stat på samma sätt som Denver - Californien området, men på vintern är Florida ett utmärkt resmål tycker jag.
Blir ni nyfikna på min rutt så är tripadvisor ett oubärligt verktyg för att hitta upplevelser längs vägen, bara att söka på några av de orter/platser jag nämde.
12 sep. 2017 12:11
Florida är kanske inte rätt resmål just nu när man har evakuerat 6 miljoner människor på grund utav 2 orkaner?
Visst, hela Florida är kanske inte drabbat men ändå.
14 sep. 2017 13:11
Som Ixplor skriver är väl kanske inte Fl rätt just nu. Annars skulle jag bila från Miami och uppåt. Finns trevliga ställen som Savannah och Tybee Island på vägen norrut.

Sedan "rejvar" alla om H-1. Vackert, men lite tråkigt också. Även om jag gillade små städer som Monterey och Big Sur på vägen...

Ta, kanske lite som Bryce skriver, tvären. Åk inåt land från (t ex) LA via vindistrikt, Rockies, Denver etc...
Av Birgere
17 sep. 2017 09:58
Kom igen nu med era tips, grabben är 13 år. Nöjesparkerna i LA o Orlando är säkra tips. Låt dig inte skrämmas av skogsbränder o stormar. Ni kommer inte att märka något.
17 sep. 2017 19:22
Citerat från Birgere:
Kom igen nu med era tips, grabben är 13 år. Nöjesparkerna i LA o Orlando är säkra tips. Låt dig inte skrämmas av skogsbränder o stormar. Ni kommer inte att märka något.
Jamen det kollade jag ju inte, Klart pojken ska åka till Orlando/Kissemee, där har han göra i 2 veckor utan problem.