Boende New York

18 aug. 2019 20:13
Visningar: 279
Vi (familj 5 personer) ska resa till New York nästa sommar. Vi har hittat ett hotell på andra sidan vattnet i Jersey city. Det är nära båten över till Manhattan och 50 meter till tåget som stannar på Manhattan. Någon som bott på den sidan och vet hur området är där? Man får väldigt mycket mer för pengarna när det kommer till hotellstandard. Vi är tacksamma för tips och råd, gärna gällande andra boenden också om ni har.
Tack!
19 aug. 2019 03:01
Var medveten om att det är utanför New York och i en annan delstat. Tunnelbanekortet gäller inte därifrån så resorna kommer kosta extra. Även taxi dit blir dyrare eftersom det kostar avgift att åka i tunneln.

Om ni vill spara pengar på boendet är delar av Brooklyn och Queens som ligger nära Manhattan vörda att titta på. Dit går tunnelbanan och kostar inget extra.
14 sep. 2019 18:22
Hej Maria2020!

Vad kul att ni ska åka hela familjen till NY, ett perfekt val! Precis som Jens skriver i sitt inlägg skulle jag inte rekommendera att bo i New Jersey, även om båten är nära blir det ändå ett "meck" att ta sig fram och tillbaka. Ni kanske är trötta efter en del promenerande och vill ta en Uber någon gång och det kan bli ganska kostsamt över till den sidan plus att det ofta är vägarbeten och bilköer som gör att det kan ta väldigt lång tid.

Mina tips är att antingen se över boende i Brooklyn och även dom nedre delarna av Harlem, observera att dessa områden inte alltid betyder att det blir billigare då dom är riktigt hippa.

Ett annat alternativ är att ni letar familjerum på Manhattan med 2 King size-sängar som 2 personer lätt kan dela och kanske med en bäddsoffa alternativt kolla med hotellet om det finns möjlighet till extra sängsäng. Dessa alternativ behöver inte bli så mycket dyrare än utanför city.

Tänk på att ni kommer promenera mycket, uppleva mycket, samt vara jetlaggade de första dagarna så det kan vara skönt att ha hyfsat smidigt och enkelt att ta sig till hotellet.

Lycka till med att hitta det perfekta boendet för er och kika gärna in på min blogg om ni vill ha tips inför er resa!

MVH
Anna
https://www.newyorkandmore.com/
16 sep. 2019 22:05
Själv bodde jag i Union City, inte så långt från tunneln. ca 15 min i till "Times Square", Åkte buss, kommer tyvärr inte ihåg priset, men de va bara nån dollar enkel resa. Upplevde det inte som dyrt.. Så glöm taxi, åk kollektivt ifall du vill korsa Hudson river.... Bättre priser på boende och restauranger på "andra sidan" ...