Boende Koh Lipe december 2011.

Av Anpe69
11 apr. 2011 11:27
Visningar: 1207
Hej!
vi är 4 personer (2 vuxna, 2 barn) som ska till Lipe i dec i år.
vad tror ni, ska man boka boende nu hemmifrån eller vågar man vänta tills man kommer dit?
med tanke på att det är mitt i högsäsongen...
tack för tips!
Av Macho
11 apr. 2011 12:38
Hej.
Jag tycker nog att du skall boka hemifrån, speciellt om
ni vill bo på något speciellt ställe.
När ni är där så måste ni besöka Bila beach.
Där har dom nog den godaste maten på hela Koh Lipe.

MVH Macho
Av Sierra
11 apr. 2011 12:49
Följ Macho´s råd om att boka hemifrån. Dock är det ingen brådska med bokning om du inte har ett specifikt önskemål om boende. Lipe erbjuder många olika boendeformer, från mycket enkla billiga små bungalows till riktigt dyra resorter. Det kan vara bra att veta att "Bundhaya Resort" och "Sita Beach Resort & Spa" på Pattaya Beach är charterhotell för Apollo.

Bokningssiten kohlipethailand.com är, från i går, stängd för bokningar pga uppdateringar av kommande säsongs priser samt nytillkomna objekt. Den öppnas igen för bokning 1 juni. http://kohlipethailand.com/
19 apr. 2011 18:32
Halloj!
jag har varit på Lipe 2ggr och bodde första året på Bundhaya och detta året på Mountain Resort. Det sistnämda överlägset bäst! Lugnt och underbar strand! Tyvärr är Pattaya stranden full av longtailbåtar som kör skytteltrafik hela dagen. Vi bokade Mountain i augusti för vi ville ha en stuga längst fram med utsikt över sundet. Jag rekommenderar att boka hemifrån, speciellt om man har önskemål om sitt boende. Lycka till!
Av Bengtar
19 apr. 2011 20:11
Det finns ett par ställen som har charterboende. Dom är inte sämre för det.
Pattaya beach och boende där, ta med hörselskydd! Det är ett sataniskt oväser från longtailarna där hela dagarna. Bo långt från Pattaya!
Mountain resort är riktigt bra, framför allt den främre raden.
Man ska vara medveten om att Koh Lipe inte är ett "paradis" idag. Det är länge sen "bäst före" datum passerades.
Ön är liten och har fler än 25 ställen att bo på - överetablerad, överreklamerad.
Jämför man med ställen som Phuket, eller Koh Samui så är det ruktigt bra.
Av Aigin
13 juni 2011 13:57
Hej!

Jag och min fru bodde på Varin Beach resort vid Pattaya beach i december 2010. Trivdes mycket bra där, trevlig och hjälpsam personal. Kan inte riktigt hålla med föregående talare om att det är ett "sataniskt" oväsen hela tiden fr longtailbåtarna. Jag tycker inte att det är något som man stör sig på, longtailbåtarna finns överallt ändå.
Av Macho
14 juni 2011 17:43
Hej.
Jag håller med Aigin.
Sånt fruktansvärt väsen från longtailbåtarna är det inte som vissa vill göra gällande.
Om man nu störs så mycket av dom så kan väl inte bo på Mountain resort heller,
det kommer ju en hel del longtailbåtar dit hela dagarna också, eller?

MVH Macho
Av Sej
14 juni 2011 18:56
Själv har jag bott på Sita Resort och tyckte det var ett oerhört bra alternativ. Inte minst för att det på den änden av Pattaya-stranden är t.o.m. mindre båttrafik än borta vid Mountain Resort.
Sita är relativt dyrt men resorten är ju ganska liten och har en av de få poolerna på ön - vad man nu ska ha en sån till med tanke på vattenkvaliteten i havet runt ön - och jag upplevde att det var mycket lugnt där trots att det var ett charterhotell. En annan fördel jämfört med t. ex. Varin och Bhundaya är att bungalowerna inte ligger packade som sardiner så det kommer faktiskt in en svalkande vind in på resorten och man slipper sitta i knät på grannarna.
Den mysigaste stranden var enligt min åsikt Sunset Beach där man hela dagen kan få trädskugga och också äta mycket god mat på Fisheries Departments restaurang. En mycket avslappnad och trevlig stämning på den stranden. Finns också möjlighet att bo där och det tar bara 10 min att gena över berget dit från Pattaya.