Boende i New York

4 jan. 2023 06:46
Visningar: 304
Planerar att åka med dotter (20år) till NY och har börjar titta på boende. Förstår att man inte kan jämföra med den standard man vanligtvis vill ha på ett boende.
Skulle behöva tips på område, eller gärna förslag på hotell/vandrarhem. Som sagt, vi är inte kräsna, men vill inte ha råttor på rummet eller strul med sena avbokningar från hotellet (som jag har läst lite om när jag har tittat runt).
En säng att sova i, delat badrum funkar. Men läget känns viktigt, så man inte hamnat i något område man inte vill vistas i.
Har hittat bra flygpriserna i början av september, så det är då resan är planerad.
Av Madegar
5 jan. 2023 22:57
Kolla in Seafarers International House om du letar efter prisvärt, men bra läge. Helt ok standard. Hutlöst dyrt med hotell i NY...
6 jan. 2023 07:50
Citerat från Madegar:
Kolla in Seafarers International House om du letar efter prisvärt, men bra läge. Helt ok standard. Hutlöst dyrt med hotell i NY...
Tack för tips, ser intressant ut. Men när jag söker på hotellet så får jag in fram några datum som är ledig. Hittar heller ingen mailadress så man kan skriva och fråga. Hur bokade du hotellet?
Av Madegar
6 jan. 2023 09:07
Gick in på deras hemsida www.sihnyc.org och såg detta: "In light of the COVID-19 pandemic, Seafarers International House' guesthouse is closed to the public with an uncertain re-opening date". Tyvärr stängt för allmänheten för tillfället
Av Peter_o
25 apr. 2023 11:56
Ja, Seafares var också min favorit tidigare. Nu har jag börjat använda Leo House på 23e gatan. Nu har de frukost inkluderat 5 dagar/vecka.
/Peter
Av Peter_o
6 maj 2023 09:40
Nu är det kanske försent för dig att ta emot tips för den här resan, men menar du allvar med din beskrivning av era behov så har jag lösningen!
Vandrarhem är ofta av typ sovsalar så de har jag aldrig vågat mig på men Carlton Arms på E25th Street är ett billigt hotell som har rum för 1, 2 eller 3 personer, delat eller enskilt VC/bad. Det ligger vid 3rd Ave så man har 2 kvarter för att gå till tunnelbanans gröna linje.
/Peter
8 maj 2023 06:02
Citerat från Peter_o:
Ja, Seafares var också min favorit tidigare. Nu har jag börjat använda Leo House på 23e gatan. Nu har de frukost inkluderat 5 dagar/vecka.
/Peter
Har faktiskt bokat Leo house. Tittat runt mkt och tyckte att de hade det som vi hade som önskemål. Enda nackdelen var att man inte kan avboka, nu hoppas vi såklart att det inte behövs såklart. Det ännu ivf bra att du tipsar om det.
Vi har bokat biljetter till en Yankee match samt musikal The Lion King
Av Peter_o
8 maj 2023 10:26 (redigerad)
Ett tips är amatörtävlingarna på Apollo Theater i Harlem. Från $20 och på onsdagkvällar.
High Line antar jag du har koll på, men har du noterat att de byggt om Pier 54 nu?
På webb-platsen Pier54.com kan man se hur den såg ut förut, nu är det inte mycket som är likt, garanterat.
Annars det vanliga: Köp ett 7-dagars MetroCard och våga använda det för bussresor på tvären över Manhattan. Obs att man på en del linjer måste ta ut en gratis-biljett innan man stiger på bussen. Kartor får du i tunnelbanespärren och kan kollas in här innan resan: www.mta.info
/Peter