Boende i New york!

31 juli 2019 15:44
Visningar: 345
Var bor vi billigt och bra i NY? Två vuxna och två barn! Är ju som en djungel att leta hotell!
31 juli 2019 16:42
Det gör man i princip inte. Boende i New York är dyrt. Tittat på AirBnB-lägenhet i Manhattan-nära delar av Brooklyn, t.ex? Är det nära tunnelbanan så är det lätt att ta sig in till Manhattan.
Av Peter_o
1 aug. 2019 09:32
Det finns bra hotellrum för 20.000 för en vecka, men det hänger ju mycket på när ni ska åka.
I New Jersey är det tom lagligt att hyra ut lägenheter via AirBnB, vilket det oftast inte är i New York.
/PeterO
Av Turbina
4 aug. 2019 20:41
Hittade ett helt ok litet enkelt men rent hotell på 31.a gatan på Manhattan när vi var där i november/december -18. Visserligen delat badrum vilket jag trodde skulle vara väldigt obekvämt men som gick över förväntan. Handfat med toalettsaker + badlakan, handduk och tvättlapp finns i rummen. De har rum med privat badrum också. Även rum för fyra personer med eget badrum! såg att det just nu låg på ca 16500,- för en vecka i november för 4 personer.
Hotel 31
120 E 31st St
New York
NY
10016
US
14 sep. 2019 20:12
Citerat från Newyorkandmore:
Hej Marjer0420!

Jag har en del tips, har ni redan kommit iväg på er resa?

MVH
Anna
www.newyorkandmore.com
Hej!

Inte än men snart!! Har hittat boende och varit inne på din blogg o läst! Kommer fortsätta att spana där! Tack för tipsen!
Medlemmen har tagit bort svaret
14 sep. 2019 20:44
Citerat från Marjer0420:
Citerat från Newyorkandmore:
Hej Marjer0420!

Jag har en del tips, har ni redan kommit iväg på er resa?

MVH
Anna
www.newyorkandmore.com
Hej!

Inte än men snart!! Har hittat boende och varit inne på din blogg o läst! Kommer fortsätta att spana där! Tack för tipsen!
Åh vad härligt att snart få komma iväg och skönt att ni hittat boende!

Bloggen är ny sedan någon dag, kul att du tittade in :) hör av dig om det finns något du undrar eller vill ha tips om, jag var där senast bara för två veckor sedan så det är bara att höra av dig, jag hjälper gärna till :)
//Anna
15 sep. 2019 21:41
Då jag var där valde jag boende gm Airbnb, i Union City, New Jersey. ca 10-15 min med buss till Times Square. Perfekt skyline över Manhattan. Trevliga, billiga och lokala restauranger.
/Jens