Boende i Bangkok

Av Uve
14 aug. 2009 08:02
Visningar: 377
Hej,
Vi ska till bangkok över jul och kommer att inleda med 3 dagar i Bangkock, sedan sol och bad och därefter ytterligare 3 dagar i Bankok. Tänkte att det då kunde vara kul att bo i olika stadsdelar. Funderar på Riverside och Silom. Är detta en bra idé och har någon i så fall förslag på trevliga hotel. Jag tänker mig tre-stjärningt och (absolut) med pool. Dessutom vill man ju att det ska ligga bra till och vara fräscht. Får dock inte dra iväg för mycket eftersom vi är sex personer (2 vuxna och 4 tonåringar).
/UVE
14 aug. 2009 08:56
Ett tips Bossotel Inn ,bra boende .fin frukost,allt bara bra.
Vi bokade delux senast, inget att klaga på ........

Bästa priset får ni om ni bokar genom sawasdee.com
14 aug. 2009 14:14
Asia Hotel Bangkok! Perfekt läge med gångavstånd till Siam Square och MBK varuhuset. På andra våningen direktutgång till en skytrain station. Underbart! Blev klart vår räddning när vi inte orkade 'stångas' med tuk tuk förare och taxi förare på gatuplan..... 2 pooler, en på 5:e våning och en på 12:e. Frukost startade kl 06.00!. Prislapp helt ok även upp på nivån precis under sviterna.... Kolla på http://www.sawadee.com/hotel/bangkok/asiabkk/

Vi läste mycket recensioner innan vi valde detta hotell även här på reseguiden. Det var väl blandade recensioner men i överlag positiva och vi var MYCKET nöjda med detta hotell. Rekommenderas varmt.
14 aug. 2009 15:34
Hej,

Själv kollar jag oftast på www.bangkok.com för att leta hotell.
Har bokat Legacy suite på Sukhwumwit Soi 29. Väldigt rena lägenhetsrum, stor och vacker pool, tennisbana etc. Ca 3000 THB/natt.
14 aug. 2009 21:59
Asia hotel mitt favorithotell i Bangkok med ett toppenbra läge. Har varit där 6 gånger och är alltid lika nöjd. Direktutgång till skytrain är toppen, för taxi och andra färdmedel fastnar alltid i den hemska trafiken, men med skytrain kommer du snabbt och enkelt dit du ska.
Av Elinee
14 aug. 2009 23:56
En röst till på Asia hotel! Bra läge, fint hotell, ja perfa helt enkelt;-)
Av Pelle77
15 aug. 2009 22:36
Montien på Silom Road är bra, men jag rekommenderar absolut Hilton Millennium! Bästa hotellet jag har bott på!
Av Sierra
16 aug. 2009 02:14
Hej, och jag håller med Siam:
"Bossotel Inn" är ett perfekt boende med fantastiskt läge vid floden Chaophraya, granne med det mer kända Shangri-La Bangkok Hotel. Kolla här på reviews från tidigare gäster: http://www.sawadee.com/hotel/bangkok/bossotel/
Jag har även bott på Montien i Silom men detta är mysigare....
Av Marilcj
18 aug. 2009 16:58
Håller med många andra, Asia Hotell, bra pris & bra läge o framförallt att man har skytrainstationen i anslutning till hotellet!
Barnvänlig pool & bra mat!

Mari