Boende

16 jan. 2017 16:04
Visningar: 107
Söker tips på bra boende i San Francisco , 4 nätter i juli -17, familj på 5 pers, helst bo i samma rum .
Tänker mig centralt i första hand, men tips på prisvärda boenden utanför centrala SF är också intressant . Ska ej ha bil då.
16 jan. 2017 18:03
Vad kan ni tänka er för pris per natt?

Bästa tipset är lägenhet via airbnb eller homeaway.
Blir nog tyvärr väldigt dyrt med hotellrum för fem pers oavsett om det är i samma rum (pga få som kan erbjuda det) eller i två rum.
16 jan. 2017 21:42
Ja hotellrum för 5 pers går på minst 4000 per natt på de hotell som jag hittat via bokningssajter. Har en svit öppen bokning, på da Vinci hotell och det är ju centralt. Har kollat airnb också men inte homeaway
16 jan. 2017 22:37
Ja, det ligger väldigt fint till. Vid ett bra pris hade jag inte tackat nej till att bo där.

Tänk på att det ligger på Van Ness Avenue som är väldigt hårt trafikerad. Vet dock inte om trafiken är så värst jobbig på natten.
Men på de mindre gatorna väster och österut därifrån finns kvarter med massor av San Franciscos mysiga och karakteristiska viktorianska hus.
16 jan. 2017 23:01
Hej och tack för tipsen ! Har nu hittat ett boende 2 kvarter från Ghirardelli square för 350 dollar per natt. Mycket fint! Något billigare än hotellet men då har vi ju också självhushåll. Får nog räkna med det priset om vi ska bo centralt. Det här Var via Homeaway.
17 jan. 2017 06:59
Också fenomenalt fint där! Var det inklusive skatt och städavgift?
17 jan. 2017 07:37
Det tillkommer , men ändå blir det något billigare än da Vinci . Ska fundera nu . Tack för svaren !
17 jan. 2017 14:10
Tack Brucecanyon! Ska kolla upp hostel alternativet.
Av Daytona
17 jan. 2017 15:50
Var i SF i Oktober. Vi valde dock att bo i Oakland på Imperial Inn. Inget fancy alls, men helt ok för att sova . Hade rum med 2 dubbelsängar, micro, kyl och kaffemaskin. Lite slitet men rent. Betalade ca 800 kr natten. Gratis parkering, 5 minuters promenad till BART som tar ca 20 minuter in till SF. Betalade 7 dollar tur och retur. Uber är ett annat utmärkt sätt att ta sig fram.