Billigast/Smidigast Newark-Woodbury?

Av Koivu1
21 jan. 2015 09:02
Visningar: 318
Vi ska för första gången till New York och tänkte ta första hela dagen i Woodbury, någon som har tips på billigt/smidigt sätt att ta sig dit? Och framförallt, är det värt att göra så och bo där en natt innan vi fortsätter till Manhattan? Ursprungligen hade vi tänkt bo på Manhattan och ta busstrip till Woodbury.
Tacksam för svar!😊

/Robban
Av Totopez
21 jan. 2015 09:37
Bussresorna från Port Authority till Woodbury Common är väldigt smidiga, och jag vet faktiskt inte på vilka andra sätt man enkelt tar sig dit.
dock brukar jag faktiskt rekommendera Jersey Gardens som alternativ, som ligger bredvid IKEA nära Newark. Dit går det vanliga lokalbussar från Manhattan, med betydligt kortare resväg. Dessutom går tillbaka regelbundet under hela dagen, och man behöver inte passa en specifik återresa som från Woodbury.

När det gäller första dagen i New York är mitt stående tips att göra något som passar bra tidigt på morgonen. Top of the Rock eller ESB är väldigt sköna att ta direkt när de öppnar så att man slipper köer och trängsel. Eftersom man alltid är vaken i svinottan är det skönt att göra något vettigt av en sådan morgon.
Av Asok
21 jan. 2015 13:16
Vi bodde i New Jersey och tog hyrbil upp till Woodbury. Inte billigaste sättet kanske men smidigt.
Av Annl
24 jan. 2015 16:14
Hyrbil är min rekommendation och det funkar fint att åka dit som en utflykt över dagen - tog ungefär 1,5 timme att köra dit från Manhattan.
Av Koivu1
27 jan. 2015 21:28
Tack för era svar!
Jag velar fram och tillbaka, vi landar runt lunch och sen tar vi woodbury dagen där på isf. Börjar dock bli mer och mer sugen på att hyra en bil, men hur funkar det? Är det stressigt att köra dit (blir tokig av att köra i innerstan i Sthlm exempelvis😝)? Är det vägtullar och sånt längs vägen och är det något annat särskilt att tänka på?
Det känns lite friare att kunna åka när man känner för det samt att ha nånstans att dumpa shoppingkassarna😊

/Robban
Av Annl
8 feb. 2015 10:30
det funkade hur bra som helst att köra dit men glöm inte att hyra en GPS - det är ett måste.
Citerat från Koivu1:
Tack för era svar!
Jag velar fram och tillbaka, vi landar runt lunch och sen tar vi woodbury dagen där på isf. Börjar dock bli mer och mer sugen på att hyra en bil, men hur funkar det? Är det stressigt att köra dit (blir tokig av att köra i innerstan i Sthlm exempelvis😝)? Är det vägtullar och sånt längs vägen och är det något annat särskilt att tänka på?
Det känns lite friare att kunna åka när man känner för det samt att ha nånstans att dumpa shoppingkassarna😊

/Robban