BEHÖVER TIPS ASIEN!!

Av Mythai
8 dec. 2016 17:31
Visningar: 231
Åker till malaysia, reser sen in i thailand från koh lipe upp mot phiphi, krabi, koh samui, koh tao, koh phangn för att avsluta i Singapore..

MEN innan vi flyger till Singapore så har vi nästan 2 veckor kvar men vet inte vart vi ska spendera tiden?

Vart borde vi åka när vi är i dessa krokar tycker ni ?
Av Perki90
8 dec. 2016 22:13
Hej!

Oj det var inte lite ni skulle hinna med på 2 veckor eller hur ser eran resplan ut? Jag hade spenderat mina dagar på Koh Lipe & kombinerat med Langkawi isåfall!

// Eric
Av Mythai
8 dec. 2016 22:20
Du läste nog lite otydligt.. jag har två veckor som jag inte vet vart jag ska spendera någonstans! Dom andra 8veckorna kommer spenderas på öarna jag nämnde här ovan ! :)
Av Perki90
8 dec. 2016 22:27
Ja då blev det ju helt annat! :)

Första tanken är visumet?! När du kommer båtvägen ifrån Malaysia till Thailand så får du bara 15 dagar, så visumet behöver du fixa innan alt i Malaysia, i Penang så kan du ordna ett 60 dagars visum till Thailand.

Tips på boende på Langkawi - http://www.solunaguesthouse.com

Koh Lipe är helt fantastiskt likaså Koh Tao, på dessa två ställen hade jag lagt flest dagar! Annars om ni får möjlighet så är det ju full moon party på Phangan, kan ev vara bra att boka boende innan
Av Mythai
8 dec. 2016 22:34
Allt med visum är fixat redan likaså att vi som sagt ska till koh lipe, koh Tao och resten som jag nämnde.

'Min fråga handlade om ytterligare någon plats att besöka resterande 2 veckor.. det var det jag ville ha hjälp med
9 dec. 2016 02:15
Vad gillar ni? Är det bara öar som gäller? Annars kanske ni ska passa på att ta en tur upp till norra Thailand. Chiang Mai, kanske Pai, kanske någon djungeltreck? Eller om ni är lite historieintresserade kan ni besöka Ayuttahya och Sukothai. Eller om ni vill gör något lite mer ovanligt så kan ni ju alltid prova på Isan (nordöstra Thailand).
10 dec. 2016 10:37
Har ni tid så rekommenderar jag Laos. :) Men vill ni hålla er i Thailand så kanske norra delen bryter av lite från stränderna :)