Beach cottages

10 sep. 2011 18:10
Visningar: 550
Hej!
I SvD läste jag följande artikel http://www.svd.se/resor/resmal/usa/usas-basta-strand-ligger-i-vastra-florida_394961.svd och tror mig funnit en beskrivning på det jag letar efter. Mars 2012 planerar jag åka till Florida med familjen och letar just efter ett boende så som det beskrivs i artikeln. Jag har läst majoriteten av trådarna gällande Florida och förstått att många av er kan Florida utan och innantill. Därför vill jag nu fråga er om ni har tips på ett boende som stämmer in på beskrivningen.

En andra fråga jag skulle vilja ställa gäller städer. Vid mitt förra besök i Florida bodde jag i Ft Lauderdale, South Beach och Key West. Av de orterna föredrog jag Miami och Key West. Som många andra svenskar föredrar jag promenadvänliga orter med kvarter fyllda av restauranger och butiker. Jag vet att Floridasidan diskuterat frågan i andra trådar och bl.a. gett tipset st. augustine. Min fråga är vilka fler orter på västkusten som stämmer överrens med det jag söker.

Tacksam för all hjälp jag kan få.

Urklippt från artikeln:

" Ännu finns stugbyar från 1950-talet på västkustens stränder, men de blir färre och färre eftersom turisterna ställer krav på standard. Folk vill ha diskmaskin, suckar Margareth, som hyr ut så kallade ”beach cottages” som i övrigt har allt, till och med gasolgrill på terrassen.
På Treasure island söder om Clearwater vetter vårt egen lilla ”beach cottage” mot havet och uppfyller med råge vår svenska sommardröm om en stuga vid stranden med fri horisont i väst.
Här njuter man till fullo i solen och Floridas livsstil blir vår. Allt känns så enkelt: vilstolarna i trädgården, stranden fem meter bort och en mexikansk take away tvärs över gatan."
Av Familyb
2 okt. 2011 17:38
Hej! Är inte alls säker men jag tror dom kan ha bott på Seahorse Cottages på Treasure Island... Finns på Tripadvisor.com bl.a. Stämmer bra med lägesbeskrivningen iallafall :)

Vad gäller promenad vänligt med mängder av butiker o rest. Är Västkusten svårt, men vi gillar Lido Key utanför Sarasota med det gulliga och promenadvänliga St. armands circle.

Hoppas du fick lite tips nu iallafall. :)
Hälsningar familyB
2 okt. 2011 22:09
Hej, Har inte läst artikeln men Siesta Key ön söder om Lido Key har USA bästa strand iår enligt DrBeach.
Har inte bott på ön men hittade detta som verkar fint, http://www.tripadvisor.se/Hotel_Review-g34636-d547911-Reviews-Beach_Palms-Siesta_Key_Florida.html
Vi har bott på Lido Key och den stranden gick inte av för hackor men ingen av dessa orter går på något sätt att jämföra med Miami Beach, Finns inget på Västkusten som liknar. Armands Circle på ön St. Armands (det är bara en smal kanal mellan den och Lido Key) var trevligt men det är väldigt litet, efter ett par dagar har man sett allt och det är mest ganska dyra affärer tyckte jag.
Platser där det finns lite ansamlingar av affärer och restauranger att promenera runt bland skulle väl vara t.ex. Ft. Myers Beach och sydligaste delen av Clearwater Beach, kan inte komma på fler ställen på rak arm, men tro inte det är någonting i närheten av Key West, Miami Beach eller ens Ft. Lauderdale det är ju semesterorter inte riktiga städer.
St. Augustine rekommenderar jag gärna som utflyktsmål och man skulle mycket väl kunna bo där, vi var dock aldrig ute och tittade på stranden i St. Augustine Beach. men inte heller där är det stadsbebyggelse utan småhus, visst kan man bo inne i St. A och köra till stranden men det är ju inte heller riktigt samma sak det ligger dessutom ganska långt norrut så Mars är nog inte den optimala tiden att bo där.