Barnhem

Av Kerstin
3 jan. 2014 22:36
Visningar: 797
Hej, vet att frågan ställts tidigare, men har inte hittat någon information om Zanzibar. Är det någon som känner till något barnhem eller fattig skola på Zanzibar som vi kan lämna kläder, leksaker och skolmaterial till? Vi brukar alltid ta med oss en del att skänka på våra resor.
Tacksam för hjälp !

Mvh Kerstin
6 jan. 2014 07:55
Vet inte riktigt, men Google är din vän som det heter. Och jag är det också idag, mest för att det är den 6:e januari och det är det ju bara en gång om året.

http://www.zanzibaraction.co.uk/

Verkar vara din bästa ledtråd just nu.
6 jan. 2014 13:41
Hej hör med facebooksidan, visit zanzibar.
Av Kerstin
8 jan. 2014 22:22
Hej. Tack för hjälpen . De kunde hjälpa oss.
Mvh kerstin
10 aug. 2014 15:51
Citerat från Kerstin:
Hej. Tack för hjälpen . De kunde hjälpa oss.
Mvh kerstin
Hej! Jag läste att du hade hittat ett barnhem på Zanzibar, som uppskattar besök och gåvor. Jag ska nämligen till Zanzibar nu i oktober, och skulle gärna vilja besöka ett. Kan di ge någon rekommendation? /Johanna
Av Kerstin
11 aug. 2014 15:46
Hej. Det slutade med att vi besökte ett barnhem i Arusha och ett på Zanzibar. På Zanzibar besökte vi SOS barn by, vi fick kontakt med några tjejer från Sverige som gjorde sin praktik där. Om du kollar på Facebook efter gruppen/sida Visit Zansibar och skickar ett meddelande till dem , så kan de säkert hjälpa dig. De har inget barnhem , men projekt i fattiga byar och volontär verksamhet. De var jätte trevliga i kontakten med oss men tiden räckte inte till för oss, så det blev inget besök hos dem.
Hör av dig om du behöver mer hjälp, så kan jag se om jag hittar mejladressen.

Vi ska iväg till Kuala lumpur till vintern! Är det nån som har tips på nått barnhem eller liknande ?

// Kerstin