Barcelona Montserrat

1 maj 2009 20:12
Visningar: 570
Jag var där i påsken 2009 och besökte den underbara plats med en fantastisk natur, nu undrar jag varför det är så få från RG som har besökt detta munkkloster
Av Zoca
1 maj 2009 20:39
Jag var där på 90 talet i den mäktiga fjällen ,det är många som brukar gifta sig just där..bodde i Artes under två veckor under Juni månad d å¨hade de någon form av drakfester när alla har på sig gamla kläder eftersom "draken"sprutade eld och raketer och man kunde vara träffad..Montserrat är naturens underverk gjort av stenar som liknar gigantiska människor..tror att det fanns någon pojkkör men vi lyckades inte se dem ...
Av Cickie
21 maj 2009 15:45
Hade gärna velat åkt dit och tittat, men att ta sig dit från Pineda de Mar var ett litet företag, med många byten av kommunikationsmedel, enligt Turistbyrån.
Visst fanns det lättare sätt att ta sig dit med arrangerade turer, men dels var det himla dyrt och dels gillar jag inte att fösas runt i en fårskock.
21 maj 2009 18:22
Citerat från cickie:
Hade gärna velat åkt dit och tittat, men att ta sig dit från Pineda de Mar var ett litet företag, med många byten av kommunikationsmedel, enligt Turistbyrån.
Visst fanns det lättare sätt att ta sig dit med arrangerade turer, men dels var det himla dyrt och dels gillar jag inte att fösas runt i en fårskock.
Hej Cickie
Om du kommer i närheten av Barcelona igen, om du har körkort, är det inte dyrt att hyra en bil, för att åka med en arrangerade tur håller jag med dig för dom har som regel kort tid och det här ta lång tid om man tycker om naturen
mvh John
21 maj 2009 18:24
Hej !
Jag kan heller inte förstå att inte flera har upptäckt denna underbara plats.Kanske är det så att inte så många har läst om platsen.Jag har varit där ett flertal gånger,åker gärna dit igen,men då skall jag övernatta uppe i fjällen.
Du och jag får göra reklam för Montserrat,går gärna in på min sida,jag har et resalbum + bilder.
21 maj 2009 18:28
Citerat från reseglad:
Hej !
Jag kan heller inte förstå att inte flera har upptäckt denna underbara plats.Kanske är det så att inte så många har läst om platsen.Jag har varit där ett flertal gånger,åker gärna dit igen,men då skall jag övernatta uppe i fjällen.
Du och jag får göra reklam för Montserrat,går gärna in på min sida,jag har et resalbum + bilder.
Hej Solveig
Det är roligt att du er med och skriva om den underbara plats