Barcelona

Av Snart50
24 feb. 2014 22:19
Visningar: 370
Hej!
Tänkte boka en långhelg med min älskling i Barcelona i april eller i början av maj. Någon som vet billigt flyg från Göteborg? Helst utan mellanlandning, ca 4 dagar. Gärna ett bra boende också!
27 feb. 2014 15:37
Hej,

Tyvärr har det blivit ganska svårt att hitta billiga (antar att du menar superbilliga…) direktflyg till Barcelona från Göteborg. Norwegian och Ryanair flyger men priserna och tiderna är inte toppen. Ryanair flyger ju dessutom till Girona som ligger ganska långt från centrum.

Mitt tips är att du bör vara beredd att lägga några hundra extra på något annat än lågprisbolagen. Då kan man också styra ankomsttiderna lite bättre.

När det gäller boende så tycker jag att du ska kolla Barcelona center som är ett bra budgethotell eller alternativt hyra en lägenhet via airbnb.

I länken nedan finns tips på romantiska restauranger och lite fler boenden – hör av dig om du har några andra frågor.
http://runtklotet.com/2013/10/06/barcelona-det-perfekta-resmalet/
27 feb. 2014 16:30
Runtklotet har rätt i det h*n säger.

Det enklaste vore väl att du kollar vilka bolag som flyger från Göteborg till Barca - och sen ta det från där. Det är inte så svårt eftersom bara två bolag (NW och Iberia) flyger från Landvetter och ett från Säve. ;)