Barcelona

9 juli 2012 18:08
Visningar: 1145
Hej! Jag och min pojkvän ska ta en tur till Barcelona i augusti och vi har bokat biljetten dit men ännu inget boende. Har suttit och kollat en del men inte riktigt hittat något, skulle vara väldigt värdefullt med tips ifrån er som varit där!

Vi skulle gärna vilja ha ett mindre mysigt boende (gärna med balkong om man får vara kräsen) hotell, hostel, lägenhet spelar ingen roll..kan dela kök och badrum med andra bara vi får vårat eget rum. Något lagomt, inte för dyrt ! och det behöver inte heller ligga nära la rambla men gärna lite närmare stranden.

alla tips är väldigt välkomna!! även ni som har andra tips på saker man bör göra när man är där :)
9 juli 2012 22:09
Hej! Här kommer tre tips på hotell som jag har bott på och tycker ger valuta för pengarna i Barcelona:
- Hostal Fernando, för ca 15 år sedan var det här en hostal som lockade en hel del backpackers, den har rustats upp och blivit ett trevligt hotell (man har fortfarande dorms).
- Hostal Benidorm, ligger på La Rambla. De nyrenoverade rummen på samma våning som receptionen är helt fantastiska. Mycket hög standard till ett bra pris.
- Hostal Levante, här gäller det att ha tur. Ett nyrenoverat rum med utsikt mot restaurangen mittemot (Gran Cafe tror jag att det heter) är ett fynd. Rena, fräscha rum med AC och eget badrum.
Samtliga ligger vid Plaza Reial, alltså väldigt centralt, nära La Rambla, tunnelbanestationen Liceu och hamnen. På Fernando kan ni få ett rum med en liten (eller snarare en fransk) balkong, vet dock ej hur det är med de andra hotellen.
Vet inte heller hur priserna ser ut i augusti, men jag har aldrig betalat över 750 kr för ett dubbelrum. Ni kan för övrigt jämföra priserna här: sok.hotellin.se/City/Barcelona.htm
/M.
12 juli 2012 14:15
Hej

Hur länge ska ni stanna? är det bara 2-3 dagar så skulle jag rekommender hotell / hostel beroende på er budget. stannar ni längre så brukar det bli billigast och bekvämast att hyra en lägenhet (många lägenheter har en minsta hyrperiod på 3 nätter). Jag har bra erfarenheter av Barcelona-Home när det kommer till lägenheter och deras personal delar gärna med sig av sina favoriter om ni frågar.

Missa inte Parc Guell, det är verkligen värt besväret (och svetten) att ta sig dit. Tänk på att stränderna och vattnet blir renare ju närmare Forum hållet ni kommer.

Augusti är högsäsong så jag rekommenderar er att boka så snabbt som möjligt.
14 juli 2012 11:08
tack för era svar! Vi ska vara borta en vecka, men funderar lite på att bara vara i själva barcelona stad i ca fyra dagar och sen åka iväg till någon närliggande strand och bo där några nätter. Har kollat in sitges och Tossa del mar. Men man kan ju även åka till en dagsutflykt till sitges, verkar vara rätt dyra hotell där eftersom det är populärt semesterresemål. Ja vi måste nog boka så fort som möjligt med tanke på att vi ska åka i augusti! Ska kolla in de boenden som ni tipsade om!