Är det för långt?

Av Lotta29
16 apr. 2017 18:10
Visningar: 175
Är det för långt att åka från LA till Death Valley för en liten titt och sen till Las Vegas? Är omvägen för lång för att hinnas med? Eller ska man ta en tur från Las Vegas dit? Vi har bara 3 nätter i LV och vill till GC eller blir man lite mätt på berg och öken så man ska strunta DV??
Av Marulk
16 apr. 2017 21:51
Death Valley är verkligen värt ett besök. Du skriver inte vilken årstid. Det kan vara avgörande. Reser ni mitt i sommaren är det HETT. Svar på din fråga. Visst allt går men skulle inte rekommendera denna alldeles för långa rutt. En övernattning i typ Bishop vore lagom o därefter fortsätta genom DV mot LV.
Av Lotta29
16 apr. 2017 22:55
Citerat från Marulk:
Death Valley är verkligen värt ett besök. Du skriver inte vilken årstid. Det kan vara avgörande. Reser ni mitt i sommaren är det HETT. Svar på din fråga. Visst allt går men skulle inte rekommendera denna alldeles för långa rutt. En övernattning i typ Bishop vore lagom o därefter fortsätta genom DV mot LV.
Det är nu i sommar vi ska dit, månadsskiftet juni/juli, vet att det blir varmt så vi får kanske skippa det, alla hotell är bokade och kan inte ta någon dag från LV vistelsen då vi bara har 3 nätter där.
Av Marulk
17 apr. 2017 13:08
Spar då DV till en annan resa. Ni kommer få en trevlig trip o se mycket ändå 🤗
Vi körde igenom DV just slutet av juni och jag insåg då att en annan årstid hade varit bättre val. Bäst är nog i mars och möjlighet se öknen blomma
24 apr. 2017 19:28
Vi bilade från Las Vegas till Los Angeles via Death Valley. Håller med ovanstående om att Death Valley definitivt är värt ett besök, men jag skulle nog också rekommendera er till att spara det till en annan resa om ni inte har mer tid än så. Vi hade två halvdagar med en övernattning i Death Valley, men hade då spenderat 5 dagar i Las Vegas och hade ytterligare 5 dagar planerade i Las Vegas...