Aonand i december

22 sep. 2008 09:51
Visningar: 194
Hej!

Åker med min 8åriga dotter till Aonang i december i 3veckor.Är min andra resa till Thailand.Varit innan i Cha am.Tar gärna emot tips vad o göra,utflykter,var o äta osv :)
Ska bo på Best Western Ban Aonang resort..nån som bott i det hotellet innan? Skulle vara kul o ha sällskap av andra som åker ensam dit med barn :)
Av Sierra
22 sep. 2008 16:40
Ni skall absolut ta er ut till Poda Island och Chicken Island. Det är två öar utanför Ao Nang, ca 15 min ut. Det går longtailbåtar varje morgon till en fast kostnad av 300THB/pers tor. Biljetter köper man i kiosken i närheten av båtarna. Gå gärna (10 min) tvärs över Poda till södra sidan som är mycket lugnare och finare. Longtailbåtarna ligger vid norra sidan där man går i land. Det finns en restaurang på båda öarna.
Av Mpc
22 sep. 2008 17:09
Ja jag skulle även jag reko att du även ta en dag på dig o åker ut till Hong ön o sen Khao Panom Bencha Forest
Utflykten är underbar om man vill uppleva naturen och se lite av den lokala dleen av Krabi. Man besöker Tiger Grottan, får simma i en lagun, besöker Sea Gypsy Villahe, en fiskfarm och får se Mangrove Forest. vill du vet mer så hör bara dig