Ang diskussion prostitution!

Av Silvana
10 maj 2009 17:24
Visningar: 841
Jag vill föreslå att vi alla kvinnor och män som är emot detta slutar att diskutera. Vissa kommer ändå inte att förstå, låt ossmöta
dem med tystnad. Jag tycker nästan synd om dem som inte kan få en partner utan att behöva betala för det och lika ömkliga är de som måste åka till Thailand och "köpa" sig en fru. Kanske RG inte skall ta in alla oseriösa inlägg här.
Av Elgona
10 maj 2009 22:50
jag vet inte om jag haller med om att mota upp med tystnad,de ar for mej de samma som att ge upp ,eller att halla med.............
det ar ju inte bara man som inte kan fa damer som koper sex,det finns en spanning i detta att betala o lata kvinnan vara underlgsen,,hon blir en hora..o de triggar lusten o dari bestar spanningen.....
jag tycker stang traden.
Av Zappe50
10 maj 2009 23:40
Det patetiska i det hela. är ju att vederbörande person nu vill föra över diskussionen till en annan nivå !
Att det skulle vara ok, för en person i rullstol att köpa sex ! Så var skall man sätta gränsen ?
Skall en "handikappad" som mist en tå, få rätt (licens !) att köpa sex ?
Skall en dvärg få rätt ?
Skall en "otroligt ful" människa få rätt ? Ursäkta uttrycket !
Självklart skall likhet inför lagen gälla !
Det går inte att tillåta för en del.
Och dessutom är det ju lika förnedrande för en prostituerad oavsett vilken kunden är.

Faktum kvarstå ju, att vederbörande person medgivit att han har köpt/tänker fortsätta att köpa sex, eftersom han tycker att "kvinnan ju väljer själv" !

Fegt att försöka förringa detta faktum, nu när han märker vilket påställ detta orsakade !

Urmas
11 maj 2009 09:46
Hurra!!!

Hela den andra diskussionen angående prostitution är stängd och avlägsnad, de två medlemmar som propagerade för är borta. Flashwebb för att han själv valde att gå ur sitt medlemsskap och Boddie är utslängd. Det gjorde nytta att skriva i frågan. Att tiga hade inte hjälpt ett dugg.

Jag menar fortfarande att RG bör ha en moderator, som granskar inläggen innan de publiceras, så att inte konstiga medlemmar kommer in, som har hänt typ Baby hit eller dit, som har förekommit, till männens förtret.

Gilla
Av Energi
11 maj 2009 12:26
Är ett viktigt ämne att ta upp, men det blev lite magstarkt när dessa två började disskutera priser. Men tyvär så är ju inte dessa 2 unika när det gäller prostitution.
Tycker att disskusionen ska leva vidare, för om man lyckas få en endaste torsk att sluta så är det en vinst för männskligheten.
11 maj 2009 15:55
Personligen tycker jag egentligen två saker - som framkommit i en andra trådar.

1) Det är ett ämne som tål att diskuteras. Särskilt som sex och prostitution är så intimt förknippat med turism, ja, i själva verket en del av den.

2) Det andra är ju att män som köper sex får klä skott hela tiden medan diskussioner där kvinnors köpande tagits upp bara... *swooooosh*

Det är inte intressant att diskuteras verkar det som? Underligt... Men det är väl lite av "fula gubben" kontra "äldre kvinnan som bejakar sin sexualitet" som gäller.
Av Elgona
11 maj 2009 16:37
Citerat från gullsing:
Hurra!!!

Hela den andra diskussionen angående prostitution är stängd och avlägsnad, de två medlemmar som propagerade för är borta. Flashwebb för att han själv valde att gå ur sitt medlemsskap och Boddie är utslängd. Det gjorde nytta att skriva i frågan. Att tiga hade inte hjälpt ett dugg.

Jag menar fortfarande att RG bör ha en moderator, som granskar inläggen innan de publiceras, så att inte konstiga medlemmar kommer in, som har hänt typ Baby hit eller dit, som har förekommit, till männens förtret.

Gilla
jag haller v erkligen med dej...
11 maj 2009 16:41
Nu får du väl ge dej Robban. Den andra linan blev avstängd för att de hade fått in för många klagomål på, att de två, som var mest engagerade i detta hade adresser och sådant, som förhärligar prostitutionen. Det känns verkligen konstigt att det är karlar, som försvarar detta, även du. Visst finns det kvinnor som också köper sex, men den kategorin är väldigt liten i jämförelse med männens sexköp.

Gilla
Av Silvana
11 maj 2009 19:26
Energi! Håller fullständigt med dig och alla andra när det gäller prostitution och det är väl bra om dessa "torskar" är borta härifrån. Vad jag menar är dock att tyvärr har vi inte lyckats ändra deras inställning och tror heller aldrig att det lyckas. Det är inte för inte prostitution kallas "världens äldsta yrke" och så länge det finns sådana klasskillnader i världen kommer det alltid att finnas kvar. Tyvärr tror jag också att dessa "torskar" som skrev här bara njöt av hela situationen att förarga och reta oss, det var därför jag tycker att man inte behöver kommentera sådana dumheter. Det viktigaste är att vi alla föräldrar lär våra barn, både killar och tjejer, att visa respekt för andra och lära att alla människor har lika mycket värde och att prostitution ALDRIG är acceptabelt. Angående handikappade och ensamma finns det mycket hjälpmedel att köpa nu för tiden, men jag tror inte att torskarna köper sex för själva sexets skull utan bara för att känna sin makt.
Av Lamai
11 maj 2009 20:12
Citerat från silvana:
Energi! Håller fullständigt med dig och alla andra när det gäller prostitution och det är väl bra om dessa "torskar" är borta härifrån. Vad jag menar är dock att tyvärr har vi inte lyckats ändra deras inställning och tror heller aldrig att det lyckas. Det är inte för inte prostitution kallas "världens äldsta yrke" och så länge det finns sådana klasskillnader i världen kommer det alltid att finnas kvar. Tyvärr tror jag också att dessa "torskar" som skrev här bara njöt av hela situationen att förarga och reta oss, det var därför jag tycker att man inte behöver kommentera sådana dumheter. Det viktigaste är att vi alla föräldrar lär våra barn, både killar och tjejer, att visa respekt för andra och lära att alla människor har lika mycket värde och att prostitution ALDRIG är acceptabelt. Angående handikappade och ensamma finns det mycket hjälpmedel att köpa nu för tiden, men jag tror inte att torskarna köper sex för själva sexets skull utan bara för att känna sin makt.
Jag hoppas att du tar dig tid att läsa: http://www.reseguiden.se/forum/diskussioner/angaende-boddie-pa-soisixten-8905
11 maj 2009 23:20 (redigerad)
Gullsing: Faaaaaaaaaan vad trött jag blir!
11 maj 2009 23:29
Citerat från gullsing:
Nu får du väl ge dej Robban. Den andra linan blev avstängd för att de hade fått in för många klagomål på, att de två, som var mest engagerade i detta hade adresser och sådant, som förhärligar prostitutionen. Det känns verkligen konstigt att det är karlar, som försvarar detta, även du. Visst finns det kvinnor som också köper sex, men den kategorin är väldigt liten i jämförelse med männens sexköp.

Gilla
Gullsing: Nu blir jag fanimig förbannad när du säger att jag försvarar detta!!!

Då har du verkligen inte fattat någonting av vad jag skrivit tidigare. Att sedan förminska ett problem för att det står för en mindre del av ett stort problem betyder i så fall att du försvarar kvinnligt sexköpande, eller? Jag kan bara tolka det som att du graderar utnyttjande. Visst utnyttjande är alltså värre än annat utnyttjande av sexuell art?

Och det värsta är ju att du gör just det jag beskriver. Männen kritiseras (rättfärdigt) medan kvinnorna *swoooosch* inte är intressanta för debatten.

Jag menar att diskussionen i sig är värd att tas - hur och varför exakt den tråden som nämnts avslutades vet jag faktiskt inte eftersom jag varit bortrest hela helgen och inte kunnat följa diskussionen - eftersom det tyvärr är en del som är sammankopplad med turismen.
Av Fdp
12 maj 2009 00:14
Citerat från robbowan:

Jag menar att diskussionen i sig är värd att tas - hur och varför exakt den tråden som nämnts avslutades vet jag faktiskt inte eftersom jag varit bortrest hela helgen och inte kunnat följa diskussionen - eftersom det tyvärr är en del som är sammankopplad med turismen.
Har du inte sett att "stackars" Lamai i sin tråd lämnat en länk till hela den sparade diskussionen?
Av Fdp
12 maj 2009 00:20
Helgens bedrövliga och tidvis absurda diskussion visar med all tydlighet att trådskapare behöver en möjlighet att snabbt stänga en diskussion om den far iväg åt helt galet håll. Det är möjligt att den funktionen redan finns, men själv har jag ingen aning om hur man gör i så fall. Det räcker inte att RG har den möjligheten eftersom de provokativa inläggen har en tendens att dyka upp kring veckosluten då i allmänhet ingen jobbar på redaktionen.
12 maj 2009 01:36
Citerat från fdp:
Citerat från robbowan:

Jag menar att diskussionen i sig är värd att tas - hur och varför exakt den tråden som nämnts avslutades vet jag faktiskt inte eftersom jag varit bortrest hela helgen och inte kunnat följa diskussionen - eftersom det tyvärr är en del som är sammankopplad med turismen.
Har du inte sett att "stackars" Lamai i sin tråd lämnat en länk till hela den sparade diskussionen?
Har sett den nyss - inte diskussionen. Förstår hur det känns däremot när någon snor ens nick. Har själv varit med om nick-stöld vid flera tillfällen. Inte på denna sajt dock.

Tyvärr tycker jag inte att detta urskuldar Gullsing som jag annars tycker brukar vara väl balanserad. Tack och hej...
Av Anns
12 maj 2009 08:52
Svenska sexturister greps i Thailand
ALLMÄNT/STOCKHOLM Publicerad: 2009-05-12 07:48

Thailändsk polis grep natten till tisdagen två svenskar som misstänks för sexuella övergrepp mot barn. Gripandena skedde i samarbete med svenska Rikskriminalpolisen.

Insatsen är en del i Rikskriminalens särskilda satsning för att stoppa svenskars sexualbrott mot barn utomlands. Denna satsning ska vara full utbyggd till sommaren/

ett klipp ur Nerikes Allehanda idag, de ser allvarligt på saken i Thailand,

Min kompis som är från Thailand säger att de fattigaste luras in i prostitutionen och alla är emot det,
Det drabbar alla kvinnor så till vida att de ses som sexobjekt . Min kompis har aldrig varit i branchen , men här i Sverige får hon förslag var dag av män , som vill köpa henne, de ser ner på henne och hon blir kallad allt möjligt,Ja det är sant vanliga familjefäder kommer med förslag,usch så förnedrande. Så de som tycker att det är OK att åka till Thailand och köpa sex , för det är en annan kultur som de säger,
Hoppas jag tänker efter i fortsättningen. /Ann
Av Anns
12 maj 2009 08:56
Ja , hoppas de tänker efter i fortsättningen skulle det vara så klart /Ann
Av Fdp
12 maj 2009 19:12
Citerat från robbowan:

Har sett den nyss - inte diskussionen. Förstår hur det känns däremot när någon snor ens nick. Har själv varit med om nick-stöld vid flera tillfällen. Inte på denna sajt dock.
Hoppas du han se diskussionen innan den försvann. Nu är den borta, men gå gärna in på länken igen. Nu börjar det bli intressant. Jag undrar om det verkligen är någon som snott Boddies nick?
12 maj 2009 20:37
Citerat från fdp:
Citerat från robbowan:

Har sett den nyss - inte diskussionen. Förstår hur det känns däremot när någon snor ens nick. Har själv varit med om nick-stöld vid flera tillfällen. Inte på denna sajt dock.
Hoppas du han se diskussionen innan den försvann. Nu är den borta, men gå gärna in på länken igen. Nu börjar det bli intressant. Jag undrar om det verkligen är någon som snott Boddies nick?
Jag tror inte det.

Gilla
13 maj 2009 04:14
Citerat från fdp:
Citerat från robbowan:

Har sett den nyss - inte diskussionen. Förstår hur det känns däremot när någon snor ens nick. Har själv varit med om nick-stöld vid flera tillfällen. Inte på denna sajt dock.
Hoppas du han se diskussionen innan den försvann. Nu är den borta, men gå gärna in på länken igen. Nu börjar det bli intressant. Jag undrar om det verkligen är någon som snott Boddies nick?
Tja, verkar vara en liten Janus i faggorna.
13 maj 2009 23:36
Citerat från robbowan:
Citerat från gullsing:
Nu får du väl ge dej Robban. Den andra linan blev avstängd för att de hade fått in för många klagomål på, att de två, som var mest engagerade i detta hade adresser och sådant, som förhärligar prostitutionen. Det känns verkligen konstigt att det är karlar, som försvarar detta, även du. Visst finns det kvinnor som också köper sex, men den kategorin är väldigt liten i jämförelse med männens sexköp.

Gilla
Gullsing: Nu blir jag fanimig förbannad när du säger att jag försvarar detta!!!

Då har du verkligen inte fattat någonting av vad jag skrivit tidigare. Att sedan förminska ett problem för att det står för en mindre del av ett stort problem betyder i så fall att du försvarar kvinnligt sexköpande, eller? Jag kan bara tolka det som att du graderar utnyttjande. Visst utnyttjande är alltså värre än annat utnyttjande av sexuell art?

Och det värsta är ju att du gör just det jag beskriver. Männen kritiseras (rättfärdigt) medan kvinnorna *swoooosch* inte är intressanta för debatten.
Du har rätt tydligen
Det blev bara ett swooooch från feministerna nu...Speciellt att det skrev för exakt 48 timmar sedan

Sen kan man dra en parallell med denna artikeln

"I pressen har det dykt upp artiklar om barnlösa par som åker till Ukraina, och betalar surrogatmammor stora belopp för att de ska bära "deras" barn i nio månader, för att sedan ta barnet och åka hem. Jag fördömer inte detta. Förmodligen kan längtan efter ett barn göra folk desperata. Men det är märkvärdigt tyst från radikalfeministerna... Borde de inte nu i konsekvensens namn säga att detta är ett vedervärdigt utnyttjande av en fattig kvinnas kropp? Nej då, inte ett ljud. Men ett sexköp av samma kvinna ska straffas med fängelse, helst även om det skett utomlands. Är det värre att få lite kuk i en timme för lite pengar än att bära en annan människas barn i sin kropp i nio månader? Nej, när kvinnor behöver ha något, då finns inga gränser tydligen... "
Av Anns
14 maj 2009 10:21
Hur många gånger kan man lyckas återskapa sig som medlem??????????
Diskussionen är stängd för nya svar