Algarve - vilka orter?

Av Botilda
22 jan. 2012 19:03
Visningar: 12178
Vi åker till Lissabon 5 dagar i juni (jag, min man och våra tonårsdöttrar). Tänkte sedan åka ner till Algarve (12 dagar) och har bokat flyg från Faro till Sverige. Är nu i valet och kvalet om vilka orter vi ska till - Lagos, Albufeira eller Faro? Vad säger ni som har varit där?
Av Babbo
22 jan. 2012 21:52
Det beror ju helt på vad ni är ute efter för semester....
Albufeira med sitt tingel-tangel, nöjen och charterturism eller Praia da Rocha med sina betongkomplex, men en jättefin strand.....passar en del.

Själv skulle jag ta några dagar i den lilla orten Salema (nära Lagos) och resten av dagarna i den lite större orten Tavira, nära spanska gränsen. Det skulle bli en bra mix utifrån mina önskemål om semester. Fast jag garderar med Carvoeiro, som är mycket mera kuperat, och som är ganska mysigt om man bor i "centrum" runt den lilla stranden.
(Tänk bara på att det är KALLT i vattnet (Atlanten) i juni i Portugal).
Av Amarula
22 jan. 2012 22:13
och jag rekommenderar lagos. har varit där 2 gånger och har bokat in resa i augusti igen. Fin mysig stad med trevlig marina och stads delen är mycket trevlig att promenera runt . många små gränder o affärer av olika slag.Rätt så fina stränder där. Ett besök till portomaio beach är ett måste. Kort tågresa dit och sen lokalbuss till Praia da rocha. man sig lätt mellan orterna via tåg som är väldigt billigt.

hoppas ni får en trevlig semester .
mvh tomas