Åh... Jag blir galen??!?! HJÄLP!

3 aug. 2011 18:43
Visningar: 710
Håller på med planer för Jul och nyårsresan till Thailand.
Har inte bokat än och priserna rusar i väg lite så jag måste bestämma mig snart.
Törs man boka här på RG med tex AOB, Doodle, Super Svaver osv... Jag har kolla igenom många trådar om dessa lite mindre och okända bolag och det varierar väldigt på hur bra/dåligt det funkat!!!
Kan någon göra klarhet i saken?

Vill ju såklart få tag på en så billig resan som möjligt men inte om det ska krångla!
((Vi åker 2 vuxna och 2 barn (9, 11) 24/12-14/1))

Mycket tacksam för snabba svar.... Mvh Frippe
Av Agnes89
3 aug. 2011 20:10
Annars tipsar några om Turkish Airlines..
Av Pelle77
3 aug. 2011 20:18
Turkish är ratat som europas bästa flygbolag. Ska själv testa dem i dec.

Vänta inte för länge med att boka biljetter då några kampanjer inte är att vänta. Hittade för 7700 under peakseason och tycker att det var ett fynd. Om du hittar billiga biljetter på en sökmotor så jämför detta med respektive flygbolags hemsida. Om något strular så är det alltid lättare ju mindre mellanhänder man har.

Jag skulle också testa att maila jordenresor samt jade eller World travel team som specialicerar sig på denna destination.
Av Annl
3 aug. 2011 20:27
Hej,

Vi har bokat flyg med AOB Travel och det funkade hur bra som helst med resa och allt. Inga som helst bekymmer.

Någon skrev att han skulle resa och testa Turkish Airlines i december. Vi har rest med dem också och det var också väldigt bra och god service. De har dessutom bra priser enligt min uppfattning när jag kollat runt. En fördel med dem är ju att Istanbul ligger rätt till om man skall till Asien.
Av Pelle77
3 aug. 2011 20:48
Nästan samma priser som jag betalade vid en genomsökning på RG, 33-34 000 för 4 pers vid dina datum. Att få bra barnrabatter vid jul kan du glömma (tyvärr).
3 aug. 2011 21:35
Jag tycker det är bäst att boka direkt av flygbolagen, då kan man se om biljetten är ombokningsbar eller inte... gå in på www.skyscanner.se och sök efter flyg.... där kan man se månadens billigaste flyg klicka på (visa hela månaden) så får man en bra översikt på de billiagste dagarna.. mvh tommy
Av Tmpneo
4 aug. 2011 00:02
Hej!
Det är inga problem ,har provat många av dom o har bara goda erfarenheter av dessa..
Så boka på som du säger priserna stiger nästa varje dag.
Ett bra tips är att titta på flygtiderna, speciellt när man flyger med barn.

M.V.H
Göran .J
Av Mape
4 aug. 2011 12:00
Har bokat alla våra resor till Thailand genom åren och funnit reseguiden ALLTID har bäst priser
hjälper inte att gå in på flygbolaget direkt.Man får dessutom upp alla flygbolg som Thaiair/Turkich air/Finnair.m.m.Har även i dagarna bokat en inrikes flyg med SAS och även där var reseguiden billigare än SAS själva.Varför?
5 aug. 2011 18:33
Tack för alla svar... Skönt att ni finns!