3 dagars trip till Frankrike till hösten

1 aug. 2018 07:49
Visningar: 347
Hej !
Jag planerar att åka till Frankrike till hösten, men bara 3 dagar ungefär.. Finns det någon som varit där och kan rekommendera städer/platser/saker att göra etc ?

Uppskattar alla tips

=D
Av Pelle77
2 aug. 2018 16:23
Jag gillade Bordeaux som stad ocgh omgivningarna upp mot Saint-Émilion för fina vyer och gott vin. Vi var där för ett par pr sedan och flög då Norwegian som flög direkt (sen fortsatte vi genom landet ner mot rivieran)

Montpellier i Languedoc är en annan vacker stad som inte känns lika turistpackad som tex Nice.
3 aug. 2018 13:08 (redigerad)
Kul att höra!
Jag kan starkt rekommendera Nice, folket är super trevliga och det är en jätte fin stad. Man kan lätt vara där i tre dagar och bara se sig runt. Vill man även åka på någon utflykt så går det väldigt fort att ta sig till tex Monaco, Antibes, Cannes eller Saint-Tropez.
Finns även många flyg som kör direkt till Nice från tex Arlanda.
Av Falk91
4 aug. 2018 16:05
Håller med om Nice, va där förra året över helgen.
Tog tåget till Monaco bland annat.
Mycket trevliga restauranger med god mat och saker att se
5 aug. 2018 10:30
Tusen tack för alla fina tips! :D
Jag har varit i bla Nice, Cannes och Monaco och det var jättefint, jag har kunnat tänka mig åka dit igen, men det hade också varit mysigt att åka till ställen där det är mindre turism!
Är det någon som känner till staden Toulouse ?
Av Birgere
5 aug. 2018 11:49
Toulouse ligger så avsidigt så vi har aldrig varit där.
Men en Aix/Marseilles kombo kunde fungera
Lyon är fantastiskt om du gillar riktigt bra mat
La Rochelle är en pärla på atlantkusten
Hyr du bil så är Normandie eller Alsace helt olika men jättehärliga områden.
Sedan tröttnar man ju aldrig på Paris
5 aug. 2018 12:08
Ok då kan jag rekommendera dig att åka till Avignon en jätte mysig stad som är omgiven aven en medeltida mur. Ta även då en sväng till Châteauneuf-du-Pape som typ ligger 15 km därifrån. Châteauneuf-du-Pape är en liten by med jätte många olika vintillvekare. Dom gör super gott vin och alla är väldigt trevliga, gratis vinprovning överallt.
18 aug. 2018 17:59
Jag har inte själv varit i Toulouse än, men kommer sannolikt att åka under hösten då en god vän till mig bor där.
Vad jag har hört från min vän så är Toulouse trevligt, men inte lika vackert som exempelvis Bordeaux som du också har fått tips om ovan.

Själv skulle jag gärna tipsa om Bordeaux med omnejd, allt beroende på vilken typ av semester du är ute efter.
20 aug. 2018 13:03
Citerat från Oscarume:
Ok då kan jag rekommendera dig att åka till Avignon en jätte mysig stad som är omgiven aven en medeltida mur. Ta även då en sväng till Châteauneuf-du-Pape som typ ligger 15 km därifrån. Châteauneuf-du-Pape är en liten by med jätte många olika vintillvekare. Dom gör super gott vin och alla är väldigt trevliga, gratis vinprovning överallt.
Instämmer, samt att ett par kilometer till ligger den lilla byn Gordes.