Stöd Ukraina

Marilcjs blogg

Lördag 27 December 2008 - Helsingborg
Resealbum: Havsfiske

Vinterfiske!

Om jag i höstas undrade om man var dåre eller fanatiker när man gav sig ut på fiske i höstrusket så kan man ju ifrågasätta det verkligen när man ger sig ut på vinterfiske!

Men fakta är att det var riktigt trevligt och inte alls så kallt som man kan tro, det finns ju som bekant inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Klart väder, temperaturen runt 0, men de e ju kallt här nere i söder!
3 båtar lämnade hamnen denna lördag morgon när de flesta andra valde att springa på mellandagsrean och ute i sundet låg det många fler då främst från Danmark.

God stämning och ganska bra fiskelycka för runt om började det snabbt halas upp den ena sillen efter den andra, feta små godingar.
Det tog ett tag innan de första Torskarna drogs upp men sedan hann det bli en del av den varan oxå och dagens största hamnade väl på strax över 5 kg, annat än min på 1,8 kg, men vem brydde sig, jag hade ju äntligen lyckats att fånga en torsk som var tillåten att dra upp!

Som vanligt så blev det åtskilliga kilo sill med hem denna gång oxå och 2 torskar!

Väl hemma på soffan igen så kände man att man varit ute en bra stund i kyla o lite blåst, kinderna var blossande röda och lite senare kunde man avnjuta kokt nyfångad torsk med god sås till, underbart.

Så slutklämmen får ändå bli att: de går alldeles utmärkt att fiska vintertid, bara man har kläder för de!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet