Stöd Ukraina

Marilcjs blogg

Tisdag 4 Mars 2014

Chartersemestern på g och julsemesterplanering

Vi har vänner som år ut och år in, ibland tom två gånger per år, återvänder till Rhodos och till ett och samma hotell, tråkiga har vi sagt och det kommer ifrån rätt personer som under ännu fler år återvänt till Thailand, samma lilla by o samma Condo.

Så när de i höstas gav sig iväg till Rhodos för andra gången 2013 och dagen innan avresa klargör att de precis bokat 1 v all inclusive på ett nyare hotell på Rhodos, så bestämde vi oss för att göra slag i saken.
Tog på smart vis reda på hotell o när de bokat, till saken hör att de senaste 3-4 åren tjatat på oss varenda gång men inte lyckats, så nu skulle de minsann få 😊

Samma kväll bokade vi till samma hotell under samma vecka och med en första tanke att inget nämna utan att bara erbjuds oss köra dom och då gömma vårt egna bagage för att på flygplatsen avslöja allt.
Nu höll inte våran planering fullt ut, när väninnan för några veckor sedan hade varit inne och kollat visade det sig att det helt plötsligt fanns ett rum kvar av den typ de hade, tidigare hade de varit slut så vi har lévt på det att det varit fullbokat och att vi inte lägger åtskilliga tusenlappar extra för en Bungalowsvariant m egen minipool, nu satt hon alltså där o hade bokat allt, skulle bara till att betala.
Gissa om det blev full fart på oss, tur de bara bor 150 bort, fick henne att avbryta det hela o avslöjade våran lilla plan.....tror dock aldrig jag varit med om två så överlyckliga människor som de två när de insåg att vi för länge sedan bokat samma resa.

I vilket fall som helst, i maj bär det av på första charterresan på 20 år för min del o närmare 30 för sambon inte kan vi klassa oss som charterresenärer tidigare heller, han har 2 resor till Spanien och jag 3 till Grekland, dock ej Rhodos.
Nu ska vi testa all inclusive livet på Alila Exclusive Resort & Spa Mitsis Hotel i Faliraki.
Kan inte hjälpas men tycker all inclusive verkar lite tråkigt, man behöver ju inte lämna hotellområdet, allt finns o allt ingår, blir man inte för snål? Håller sig till stället.
Mina tidigare resor till grekiska öarna har inkluderat frukost, sen har man letat upp små mysiga lunchrestauranger o småkrogar för övrig mat, men klart dagens ekonomiska läge i Grekland så är kanske all inklusive bra alternativ.
Dessvärre tillhör ju oxå kompisarna sorten som blir lite snåla när man har allt serverat o inte kan tänka sig att gå utanför området för en middag.....kanske för en drink, öl el likn.
Jaja vi får se, kanske kommer vi trivas som fisken i vattnet.

Sen blir det att jobba hela sommaren med undantag av v 30 då det bär av till Åhus för att kombinera barnpassning med att besöka goda vänner och njuta av sommarstaden i Hanöbukten.

Vinterns semestertripp till Thailand kan jag inte ens säga att den är på planeringsstadiet längre, allt är bokat och klart, bara detaljer kvar och grannarna.
Grannarna, även dom goda vänner ska nämligen med, men de har ungdomar i åldern 16-19 som har svårt att bestämma sig, vill de till Thailand eller inte.
Detaljerna är de födelsedagsbarn som ska firas på plats i Thailand, grannens 55, sambons 50 o Åhusbekantens 65... Blir nog en jättefest för dom alla.

Flyg är bokat sen 1 v tillbaka, pågen m sambo o baby flyger ner redan månadsskiftet nov-dec för att flyga hem till jul, vi o äldsta barnbarnet m far anländer 11 dec o stannar 1 månad.
Pågen m familj kom undan med 11.000kr och vi andra med 25.000kr för flygen, helt överkomligt i mitt tycke.
Snälla vänner i byn har tom sett till att den yngre generationen får hyra lgh i anslutning till vår så vi inte behöver springa mellan våningarna.

Lagt ut lite små förfrågningar om hjälp med att ordna en privat strandfest m Barbeque till några bybor alternativ att boka en hel restaurang en kväll, men har ju ingen panik med att lösa det just njutande kan ta mig en ordentlig funderare på hur vi vill ha kvällen.

Nu kan man luta sig tillbaka och se fram emot både resa i Europa, Sverige o sen Asien....skönt ska det bli!
Dela med andra:    

Skriv kommentar
Arkivet