Stöd Ukraina

Ivans blogg

Onsdag 7 Oktober 2009 - Hoi An
Resealbum: Runt i Vietnam

Vietnam 10. Kvar idag - tyvarr!

Ingen bat ut i dag heller. Fick besked 06 i morse. Bara hjalpsandningar ut till oarna. Respekterar ju detta.
Jag hade nog inte kunnat gjora sa mycket. Tvartom - bara tagit upp en plats i baten som behovdes for viktigare transporter.
Pa em istallet runt i Old Hoi An. Kopte en del till barn och barnbarn.

Upp tidigt i morgon. Bestallt vackning kl. 05:30 och frukost 6. Har klart egen klocka ocksa i fall att.....
Flyget gar fran DAD, Da Nang,den f.d. amerikanska flygbasen med alla B 52-or.
Nu kommersiell flygplats med aven internationell trafik. Borde komma dit pa mindre an 30 min. Men nog manga moppar i gang redan da. Har jobbar alla och dessutom lamnar - hamtar barn fran skolan.

Hit kommer nog alla charterturister om 5 ar. Sag en nybyggd Resort med All Inklusive.
Ytterligare en var pa gang vid den ca. 8 km langa annu ode tomma stranden.

Till all lycka sag jag ocksa nagra fiskare som kom in i sina runda batar efter att hamtat upp sina nat.
Batarna ar gjorda av grova blad och tatade med kada in- och utvandigt. Bild kommer senare.
De hade ganska mycket fisk i naten. Typ mortstorlek. Nagra storre sag ut som makrill. Gladjs alla Vastkustbor!

Forst bara en natt i Hanoi. Sedan direkt med lokaltag, Hard Seats med locals ner till Ha Long Bay och ut med en Djonk i nagra dagar runt i Tonkinbukten mellan alla ca 3000 "sockertoppsoar".

Antar att det kan bli samre med internet accessen da.

Natt nu. 1/2 12 har. Maste forbereda pacning.
Dela med andra:    

Kommentarer
Mariana säger:
Har läst alla dina bloggar och tittat på alla bilder nu - fantastiskt! Att få ta del av dina upplevelser och se alla bilder, fick mig att nästan vara där, bara lukterna och ljuden saknades ... Kan inte kommentera någon särskild bild, tack för att få vara med!
Postat 2009-11-07 22:08  Anmäl
Marika säger:
Hej Ivan! Har haft fullt upp de senaste dagarna och inte hunnit läsa om era upplevelser men nu fick jag istället flera avsnitt att njuta av!

Kan knappt vänta tills vi får se alla bilder! Sen skulle jag gärna vilja ha en vettig förklaring till varför man väljer Hard seats? =)

Kram på er!

Marika
Postat 2009-10-09 15:16  Anmäl
Gbenskar säger:
Det är jättekul att läsa om dina äventyrligheter.
Postat 2009-10-08 22:48  Anmäl
Fagersta säger:
Du gläder oss med dina reserapporter.
Postat 2009-10-08 10:09  Anmäl
Grekland säger:
Mörtstorlek? Fiskar dem med nylonstrumpor?
Ser frem emot att se dessa fiskare inkl båt av grova blad på bild.
Postat 2009-10-08 08:27  Anmäl
Myrran säger:
Tack för din dagsrapport. Ska bli jättespännande och få se alla platser vi nu fått läsa om. Snacka om äventyrsresa!
Maggan
Postat 2009-10-08 01:18  Anmäl
Reseglad säger:
Roligt att följa deg på din spännande resa.Ser fram imot bilder framöver.
Postat 2009-10-07 23:26  Anmäl
Rommetorp säger:
Man kan inte säga att du liggar på lårtsidan för vilken resa du tar dig till det skall bli mycket spännande att få se dina bilder
Postat 2009-10-07 23:05  Anmäl
Mjorumm säger:
Makrill är inte så dumt ,och lycka till med packningen
Postat 2009-10-07 21:37  Anmäl
Elgona säger:
ovanlig resa du gör..
spännande..
Postat 2009-10-07 21:37  Anmäl

Sida:12Nästa
Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Mellanöstern — Iran
9 år sedan
Med M/V Funchal till Scotland.
10 år sedan
Malta och Gozo.
10 år sedan
Malaysia och Malacca Strait.
11 år sedan
Efter Indien.
11 år sedan