Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Måndag 8 December 2008 - Koh Lanta

Våra vänner har lämnat oss...snyft!

Här är som vanligt allt bara fina fisken.....men
våra nyfunna vänner åkte hem idag så nu blir det lugnare igen, men tråkigt!
De är supertrevliga och ännu bättre......Nu har vi nya vänner i Sthlm o hälsa på igen, det är ju bra!

Sitter här ock ska blogga lite nu för vi har ju konstigt nog så mkt att göra så jag inte hinner vara ute så ofta som jag skulle vilja.
Igår bakade jag äppelpaj till ägarna av restaurangen och våra vänner som åkte hem idag. Den blev väl ok men min där hemma är typ 100 gånger godare. Det är ju skitsvårt att hitta rätt ingredienser här nere, än så länge iallafall.
Sonen, Felix får inte träna bandy alls här nere just nu. Killen som var tränare för killarna här blev av med sin stotå förra veckan när han krockade på moppen.....det går lite hett till i trafiken här på Lanta. Annars är det mesta väldigt lugnt!
Felix lägtar hem till sina härliga vänner och han saknar någon bra vän här nere. Det är inte så enkelt att hitta vänner när man bor på annat ställe än de andra som går i hans klass. Vi bor ju på ett riktigt nice ställe medan hans klasskamrater bor i bungalows där det säkert just nu regnar in på toaletterna....mohahahaha!
Å faktiskt har vi inte fått betala så värst mkt mer för hela vårt hus än de har gjort för sin bungalow....mohahahaha....igen! Nu har vi ju haft extremt mkt regn för att befinna oss i Thailand så jag tror verkligen att alla bungalows här har fått sig en skvätt regnvatten inne.

I lördags var det finfint väder och vi hyrde Hasses nygamla longtailbåt m kapten Långstrump som körde oss runt i 4 timmar. Vi åkte ända ner till Pimalay....tror det heter så. Där bor alla täta kändisar ryktas det om...inte för att jag såg någon men jag fick å andra sidan inte kissa på deras hotelltoa utan på någon annan liten bartoalett där jag nästan fick krypa in genom dörren. Men hey...man ska ju bara uträtta behoven där så varför lägga ner pengar eller städa där?!
Jag gillar att åka båt, skulle kunna tänka mig ett par timmar per dag i de där båtarna...eller andra båtar med för den delen. Så skönt när solen steker och det fläktar så gott.

Förresten så fick jag tag i en våg hos våra yfunna vänner som nu åkt hem.....inte bra!!!!
Jag trodde dumt nog att jag efter alla dessa promenader dag ut o dag in skulle ha gått ner något gram eller åtminstone inte gått upp...men det var fel.....! + 1 kilo...REDAN!!!!! Hur sjutton ska detta sluta?

Men ärligt, hur kul är det att vara på semester...eller longstay som det heter här om man inte får äta o dricka vad man vill?!
Jag får ta tag i det där när jag kommer hem.

Nu ska vi åka o köpa hem lite Thaimat från en liten söt restaurang som heter Papaya.....så gott....o sätta oss på loftet o äta o kolla på film! Mysigt.

I natt protesterade min mage så jag var vaken ganska mkt så idag blir det lugnt och förmodligen tidigt.....
Sköt om Er tills vi hörs!

kramisar igen....
Dela med andra:    

Kommentarer
Jacke säger:
Hej!
Vi hamnade på din blogg av en slump när vi googlade Slow down.
Vi ska bo där i feb/mars och är otroligt beroende av att uppkopplingen fungerar bra då vi ska jobba 4-5 tim om dagen både med text och bilder. Blev lite stressad då jag läste att du upplevde uppkopplingen som jätte seg..... Förra året bodde vi på Mermaid och då funkade uppkopplingen jättebra. Hur är den? Ni verkar trivas bra ! Hur länge ska ni vara där? Vår mail är nordljus@hotmail.com om du hellre vill svara på mail - vore toppen snällt att få veta hur det fungerar .
Postat 2008-12-08 21:42  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet