Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Onsdag 10 December 2008 - Koh Lanta

Lussebullar....jummie, jummie...

Idag har vi bakat lussebullar hos Anna o Håkan.
Det blev väl bra......eller kanske en aing torra om jag måste vara ärlig.
Vi åt god mat som deras "alltiallo" tjej lagade till oss...vilken lyx, så vill jag ha det alltid.
Vi funderar på att öppna ett bageri som vi då ska döpa till "lussebullen", vad tror Ni om det?
Eller så får Marcus o Håkan köra vår tuk tuk och sälja här på gatorna....det kanske är en bättre lösning eftersom vi då inte behöver ha någon lokalhyra.....nej, nu ska jag sluta blarra.
Hinner faktiskt inte sitta här o skriva så mkt idag eftersom vi ska in till Saladan o köpa en födelsedagspresent till Felix klasskompis som ska ha party imorgon....kul!
Nu droppar det in fräscha nyduschade gäster här på restaurangen och här sitter jag och är ganska sunkig o luktar säkert illa också...
Måste upp o duscha, sorry vänner, jag måste dra, hinner inte skriva mer nu!
Kan ju inte ge restaurangen dåligt rykte va!?

Saknar fortfarande inte Sverige...bara saffran, sirap och en ugn!

Kramisar till er alla
Dela med andra:    

Kommentarer
Joelsson säger:
Tjena våra vänner i Thailand. har varit hemma hela 50 timmar nu och sitter o tiitar på Bollibompa i soffan med Vera (bara Bollibompa gör Vera nöjd att vara hemma), dom andra sover. Idag blir det julbak och julskinka. Det blir lussebullar och pepparkakor samt julgodis. Här finns det riktig ugn, sirap och saffran! Vi är inte alls avundsjuka på er som får vara kvar i värmen. Ha det så gott så hörs vi.

/Joelssons
Postat 2008-12-11 07:46  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet