Stöd Ukraina

Piraternas blogg

Måndag 2 Januari 2012 - Phu Quoc

Utflyktsdag

Idag åkte jag Elsa och Saga på utflykt. Efter frukost åkte vi till en pärlodling och fick se och veta en massa om pärlor. Sedan fortsatte vi till den södra delen av ön och åkte ut till en fiskodling. Där fick vi se en elefantsnäcka och vi köpte sjöborrar. Efter en liten tur runt en ö stannade vi för att fiska. Det var roligt, även jag fick en fisk (den största) som jag gav till besättningen. Vi fortsatte med båten och ankrade vid ett korallrev. Där snorklade vi. Det var hur coolt som helst! Sedan var det dags för lunch. Besättningen hade gjort i ordning sjöborrarna och fisken. Det var jätte gott. Elsa stoppade i sig sjöborrar som bara den. Efter lunch var det dags för mer snorkling utanför en Robbinson ö. Det var om möjligt ännu bättre! Sedan stannade båten utanför en paradisö. Vi hoppade i vattnet och simmade de 200m till stranden. Där letade vi snäckor och koraller. Jag träffade på en riktigt stor ödla! Vi blev lika förvånade, ödlan och jag. Efter att vi simmat tillbaka åkte vi till Bai Sao (Puh Quocs finaste strand). Jag kan inte hålla med. Den var ganska liten och fullproppad med turister och skräniga strandförsäljare! Inget för mig! Sen var vi helt slut, jag och tjejerna. Denna utflykt kostade 350kr och var värd vart enda öre. Den sista stranden kunde jag ha hoppat över.
/ J
Dela med andra:    

Kommentarer
Sjrvarfarmor säger:
Jag säger bara OJ - OJ - OJ!!!!
Det här vill jag höra mycket mer om när ni kommer hem!
Hoppas ni har bilder!
Sjöborrar är det enda ätliga blötdjur jag inte provat.
Kan inte ens gissa hur det smakar.
HÄFTIGT!!
Kram till er alla
Postat 2012-01-02 22:07  Anmäl
Golstorp säger:
Hela familjen verkar ha det härligt.
Ni hittar på så många underbara och roliga saker tillsamman.
Ni verkar stortrivas.
kram / E
Postat 2012-01-02 16:05  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet
Visa alla

Senaste inläggen

Tankar och tips
7 år sedan
Louvren
7 år sedan
Torn, bågar och Box nr 5
7 år sedan
Turism, mat och astmosfär
7 år sedan
Turbulent start
7 år sedan