Stöd Ukraina

Sofiegrahnats blogg

Söndag 30 November 2008 - Koh Lanta

Trötta o slitna....

Efter gårdagens vinprovning. Idag berättade Hans att vi druckit upp 9 flaskor. På en vinprovning m 6 vuxna.....så ska de ju inte gå till?!
Men vi hade trevligt som tusan och det slutade med att vi hängde på personalen till deras disco...som inte var så kul så vi åkte vidare till ett annat poppigt ställe där det skulle vara med blandat folk...som inte heller var så bra igår. Det var bara 10 pers där inkl oss.
Vi åkte hem vid midnatt efter en kul o lite annorlunda kväll.
Idag har vi varit på marknaden i Saladan, det regnade...men det är vi ju vana vid nu. Det blev int så mkt shopping där men vi åkte till ett urmysigt ställe o tog en god fika istället. Våffla med glass och en latte för min del. Mumma!
Nu sitter vi här i restaurangen men en väldigt trött personal, O som han heter sitter brevid o halvsover. Han kom inte hem förrän 5 i morse och hade en rejäl hangover i morse vid 10 när jag mötte honom.
Jag försökte inta baren igår o göra mojitos, det gick ju sådär. Glömde limen, bland annat.
Nu i veckan ska jag ta över köket här nere o göra lussebullar som vi ska ha till lucia. Har lovat Hans o Agneta att de ska få lussebullar o kaffe på sängen...kanske inte riktigt i sängen men hemma iallafall.
Äter vi inte upp alla själva så kan vi ju bjuda några av deras gäster på lite goa bullar.
Kanske en skvätt glögg också?
Poolen börjar ta form och nu ska de snart foga. Om några veckor ska vi ha någon typ av invigning.....nu kom jag ju ihåg vad vi lovade igår.....nej, vi ska hålla i nyår här.
Nej, nej, nej....jag vill inte. Marcus ska sköta musiken och jag ska fixa maten. Jag är chef över en kväll med andra ord....hela personalen står till mitt förfogande just på nyårsafton. Det kommer vara minst 60 personer här så har någon nå´n bra idé på vad vi ska fixa för mat till alla dessa????

Oj, vad trött jag är idag, det blir nog ingen promenix idag är jag rädd för. Kanske en bra film hemma på loftet istället, med en kall cola.
Solen lyser fortfarande med sin frånvaro och jag tycker verkligen synd om de turister som har varit här 2 veckor nu.....de lär ju aldrig komma tillbaka!

Ska försöka ladda upp lite fler bilder men det går ju sååå långsamt här. Ni får väl ha lite tålamod så kommer det fler så fort jag kan.

Sköt nu om Er så hörs vi snart igen!

kram
Dela med andra:    

Kommentarer
Ellinor säger:
Låter som att ni har det mycket trevligt på Koh Lanta! Fortsätt med det. :-)
Postat 2008-12-02 10:14  Anmäl
Jonis säger:
Tjena ! Kan tänka mig att mackan gick lös bland vinflarrorna, - skulle inte ni ta det lugnt med drickat ??
Sitter i habo och gör skäl för lönen.... Robban och frida har precis hälsat på. I lördags var det fest hos mangan och jennie. Han hade fixat en helium flaska som gick runt bland gästerna !! jag själv fick läsa viktor rydbergs tomten på tid...jisses.....det slutade med att vi satt och skrålade i två mikrofoner framför ett singstar spel...
Hoppas att ni får lite mer sol på er snart så den där brännan kommer fram som bara ni kan fixa !
Ha det gott så hörs vi /// jonis
ps robban hälsar !
Postat 2008-12-01 21:18  Anmäl
Sofiegrahnat säger:
Det lär väl kanske bli lugnare än hittills...eller orkar man med detta under 3 månader tro???
Härliga vänner finns det iaf gott om här nere så det känns kanoners!
Dagarna bara springer iväg o det trodde jag inte när vi åkte hit. Tänkte mig att man skulle blir rastlös mellanåt....men än så länger har det gott bra!

Sköt om Er där hemma!
Postat 2008-12-01 08:51  Anmäl
Ingemar_e säger:
Det må jag säga, vinprovningen måste ju skapat de fortsatta händelserna under kvällen!
Kom du ihåg om det var några goda viner, tror mig veta att det inte var med så många thaiviner!
Ett härligt tempo, ska bli intressant och se vad du skriver om några veckor.
Ingeemar
Postat 2008-12-01 08:19  Anmäl

Skriv kommentar
Arkivet